Ανέτοιμες οι εταιρείες να εγγυηθούν την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων
Ανέτοιμες να απαντήσουν στις αυξανόμενες ανησυχίες των Ευρωπαίων καταναλωτών για την ασφάλεια και την προστασία των δεδομένων, αποδεικνύονται οι επιχειρήσεις. Την ίδια στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών θεωρεί την προστασία των δεδομένων πιο σημαντική ακόμη και από παράγοντες, όπως η ποιότητα ενός προϊόντος, το 96% των επιχειρήσεων εξακολουθεί να μην κατανοεί πλήρως το νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Γενικής Προστασίας Δεδομένων.
9 στους 10 Ευρωπαίους θεωρούν την ασφάλεια των δεδομένων πιο σημαντική ακόμη κι από την ποιότητα ενός προϊόντοςΣτο μεταξύ, μόλις το 22% των εταιρειών θεωρεί ότι η συμμόρφωση με τον Κανονισμό (European General Data Protection Regulation-GDPR), ο οποίος θα τεθεί σε ισχύ το Μάιο του 2018, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για τα επόμενα δύο χρόνια.
Την παραπάνω εικόνα περιγράφει έρευνα της Symantec για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Προσωπικών Δεδομένων (European Data Privacy Survey), η οποία πραγματοποιήθηκε μέσω συνεντεύξεων, σε 900 επιχειρήσεις και υπεύθυνους μηχανογράφησης σε Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία.
Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει, εξάλλου, ότι το 91% των ερωτηθέντων έχει σοβαρές ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα συμμόρφωσης, ενώ μόνο το 26% πιστεύει ότι η επιχείρηση τους είναι πλήρως προετοιμασμένη για το GDPR.
Συνολικά, η έρευνα εντοπίζει μια σημαντική διαφοροποίηση σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η προστασία της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας για τους καταναλωτές, με την προτεραιότητα που έχει για τις επιχειρήσεις. Από το σύνολο των ερωτηθέντων, σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) δήλωσε ότι η επιχείρηση τους δεν θα είναι καθόλου ή θα είναι μόνο εν μέρει συμμορφωμένη, μέχρι το 2018. Από το συγκεκριμένο αυτό ποσοστό, μόνο το 20% πιστεύει ότι είναι πιθανό να καταστούν πλήρως συμμορφωμένες με τον GDPR, ενώ σχεδόν οι μισοί από αυτούς (49%), πιστεύουν ότι ορισμένα μόνο τμήματα των εταιρειών θα μπορέσουν να συμμορφωθούν, σε αντίθεση με άλλα τμήματα που δε θα μπορέσουν.
Απαιτήσεων των πελατών
Ενώ οι επιχειρήσεις “παλεύουν” για τη συμμόρφωσή τους, παραμένουν έξω από την επαφή με τις προσδοκίες των καταναλωτών ως προς την προστασία και την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων. Σχεδόν το 74% των επιχειρήσεων δεν θεωρεί την προστασία των προσωπικών δεδομένων ως μία από τις τρεις βασικές προτεραιότητες των καταναλωτών με τους οποίους συναλλάσσονται.
Επιπλέον, το 35% δεν πιστεύει ότι η επιχείρηση τους λαμβάνει κάποια ηθική προσέγγιση, ως προς τη διασφάλιση και την προστασία των δεδομένων των πελατών.
Τη σημαντική απόσταση από τις προτεραιότητες των καταναλωτών δείχνει εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο το 88% των Ευρωπαίων βλέπει την ασφάλεια των δεδομένων ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη διαδικασία επιλογής μιας εταιρείας. Στην πραγματικότητα, το 86% το θεωρεί μάλιστα πιο σημαντικό παράγοντα ακόμη και από την ποιότητα του προϊόντος.
Δεν προκαλεί, λοιπόν, έκπληξη το αποτέλεσμα της έρευνας, που διαπιστώνει ότι το 55% των επιχειρήσεων δεν είναι πεπεισμένο ότι κατανοεί απόλυτα τις προσδοκίες ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των πελατών.
Έλλειψη προετοιμασίας
Η μελέτη της Symantec κατέληξε ότι πολλές επιχειρήσεις δεν έχουν καν αρχίσει να εργάζονται πάνω στις οργανωτικές αλλαγές, με στόχο τη συμμόρφωση, που πρέπει να πραγματοποιηθούν μέχρι το Μάιο του 2018, οπότε και θα ενεργοποιηθεί ο νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός Γενικής Προστασίας Δεδομένων (GDPR).
Περίπου ένας στους δέκα (9%), ισχυρίζεται ότι όλοι οι υπάλληλοι έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στις προσωπικές πληροφορίες των πελατών. Το 6% ισχυρίζεται ότι όλο τους το προσωπικό, μπορεί να έχει πρόσβαση στις λεπτομέρειες που αφορούν δεδομένα πληρωμών των πελατών. Μόνο το 14% πιστεύει ότι όλοι σε έναν οργανισμό έχουν την ευθύνη να εγγυηθούν ότι τα δεδομένα είναι προστατευμένα.