Εξίσου ή και πιο σημαντικό από τους φίλους, το smartphone
Με τη διείσδυση των “έξυπνων” κινητών να αγγίζει σημεία κορεσμού σε πολλές “ώριμες” αγορές, κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι ότι το smartphone αλλάζει πλέον και τις κοινωνικές δυναμικές, αντικαθιστώντας, για παράδειγμα, τους φίλους. Όταν κατά τη διάρκεια ενός πειράματος, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να αξιολογήσουν διάφορα άτομα και αντικείμενα στη ζωή τους κατά σειρά σπουδαιότητας, το 37% αξιολόγησε το smartphone του ως περισσότερο ή εξίσου σημαντικό με τους φίλους του.
Το 37% των καταναλωτών αξιολογεί το smartphone ως τον καλύτερο του φίλοΣτο πλαίσιο του πειράματος, ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να τοποθετήσουν τις εικόνες, που εκπροσωπούν διάφορα άτομα και αντικείμενα στη ζωή τους σε σχέση με τον εαυτό τους, σε ένα διάγραμμα μιας σκακιέρας. Ενώ η οικογένεια, οι φίλοι και τα κατοικίδια ζώα τοποθετήθηκαν πιο κοντά από το smartphone, πολλά άλλα σημαντικά άτομα στη ζωή του συμμετέχοντος - συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων με τους οποίους εργάζεται ή μελετά μαζί κάθε μέρα - βρέθηκαν μία θέση πίσω σε σχέση με τους “ψηφιακούς συντρόφους”.
Τα αποτελέσματα του πειράματος, το οποίο πραγματοποιήθηκε από τα πανεπιστήμια του Würzburg και Nottingham Trent για λογαριασμό της Kaspersky Lab, δείχνουν ότι τα smartphones τείνουν να ξεπεράσουν τους φίλους σε σημασία. Και όχι μόνο, αφού περίπου το ένα τρίτο των συμμετεχόντων (29%) δήλωσε ότι το smartphone είναι εξίσου σημαντικό ή/και πιο σημαντικό από τους γονείς του. Εξάλλου, για ένα στους πέντε αναδείχθηκε ότι η ψηφιακή συσκευή του έχει την ίδια ή/και ακόμα μεγαλύτερη σημασία από τον έτερον του ήμισυ. Το 17% των ερωτηθέντων αξιολόγησε το smartphone του στην κατηγορία υψηλότερης σημασίας, αν και μόλις το 1% δήλωσε ότι το smartphone του ήταν πιο σημαντικό απ’ οτιδήποτε άλλο στη ζωή του.
Αμέλεια
Παρά την αξία που αποδίδεται στις συσκευές και την πολύ στενή σχέση που αναπτύσσουν οι καταναλωτές μαζί τους, ο βαθμός προστασίας των προσωπικών και ευαίσθητων δεδομένων κάθε άλλο παρά υψηλός είναι. Το ψυχολογικό πείραμα έδειξε ότι οι χρήστες είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τον αριθμό PIN του smartphone τους, επιτρέποντας την πρόσβαση σε όλα τα προσωπικά και ευαίσθητα δεδομένα τους. Κατά τη διάρκεια του πειράματος, το 93% των συμμετεχόντων έδωσε τον κωδικό PIN του “καλύτερου ψηφιακού φίλου” του, όταν αυτό ζητήθηκε.