1 στα 2 σπίτια στην Ευρώπη θα έχει “έξυπνη” τηλεόραση έως το 2019
Δυναμική, που την καθιστά βασικό άξονα της αγοράς καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών, αποκτά η προϊοντική κατηγορία των “έξυπνων” τηλεοράσεων (smart TVs). Σε μόλις μία τριετία από σήμερα, περίπου ένα στα δύο νοικοκυριά σε Δυτική Ευρώπη, ΗΠΑ και Ιαπωνία θα έχει μία smart TV, εκτίμηση που επιβεβαιώνει την τις προβλέψεις ότι το μέλλον των τηλεοράσεων είναι … “έξυπνο”.
Η Ιαπωνία προηγείται των ΗΠΑ και της Δυτικής Ευρώπης στη διείσδυση των smart TVsΣυγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IHS Inc, έως το 2019, περισσότερο από το 50% των κατόχων τηλεόρασης σε Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία και ΗΠΑ, θα έχει τουλάχιστον μία smart TV.
Ήδη, όπως δείχνει σχετική έρευνα της εταιρείας (IHS TV Sets Intelligence Service), η διείσδυση των “έξυπνων” τηλεοράσεων στην Ιαπωνία έχει υπερβεί το 50%, ενώ αναμένεται να αυξηθεί στο 63% το 2019. Μετά από την Ιαπωνία, που κρατά τα παγκόσμια σκήπτρα, στη δεύτερη θέση της διεθνούς κατάταξης με τις πιο “ώριμες” αγορές για τις smart TVs θα βρεθούν οι ΗΠΑ με 57%. Μεταξύ των δυτικοευρωπαϊκών χωρών, η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία επιδεικνύουν, επίσης, μεγάλη κινητικότητα, με τη διείσδυση να διαμορφώνεται στο 53% το 2019, ενώ η Γαλλία θα ακολουθήσει από κοντά με 50%.
Στην αγορά της Κίνας, σύμφωνα με τους αναλυτές, η διείσδυση των “έξυπνων” τηλεοράσεων αναμένεται να προσεγγίσει το 46%. H αύξηση της ζήτησης για υπερ-υψηλή ανάλυση 4K, η είσοδος του HDR (High Dynamic Range) και η ανάγκη για πρόσβαση σε περιεχόμενο συνεχούς ροής είναι οι βασικοί παράγοντες που υποστηρίζουν την επιτάχυνση της διείσδυσης των Smart TVs σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπλέον, η αυξανόμενη διαθεσιμότητα περιεχομένου 4K βίντεο από παρόχους online υπηρεσιών, καθώς και η εισαγωγή των υπερ-υψηλής ευκρίνειας Blu-ray αποτελούν παράγοντες, οι οποίοι θα λειτουργήσουν υποστηρικτικά για την παγκόσμια αγορά των smart TVs.
Υποτονικοί ρυθμοί
Σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες αγορές και τη γενικότερη στροφή προς τις smart TVs, στις λιγότερο αναπτυγμένες περιοχές του πλανήτη η διείσδυση των “έξυπνων” τηλεοράσεων αναμένεται πιο υποτονική. Η έλλειψη διαθέσιμου online περιεχόμενου βίντεο, καθώς και οι ανεπαρκείς ευρυζωνικές υποδομές κρατούν τις smart συσκευές σε πιο χαμηλά επίπεδα. Για παράδειγμα, σε Βραζιλία και Ρωσία η διείσδυση, έως το 2019, μόλις που θα αγγίξει το 36%, ενώ στην Ινδία θα αγγίξει το “αναιμικό” 3%.
Η βασική διαφορά μεταξύ των συμβατικών συσκευών τηλεόρασης και των λεγόμενων smart TVs είναι ότι οι δεύτερες δίνουν τη δυνατότητα μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας διασκέδασης, πέρα από την παραδοσιακή μετάδοση εικόνας. Έτσι, οι “έξυπνες” τηλεοράσεις δίνουν τη δυνατότητα περιήγησης στο Διαδίκτυο, σύνδεσης στο YouTube και λήψης online περιεχομένου βίντεο.