Έρευνες - Μελέτες

Τεχνητή νοημοσύνη και εικονική πραγματικότητα, τα τεχνολογικά trends από το 2016 και μετά

virtualreality

Τα smartphones θα ανήκουν στο παρελθόν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, εκτιμά ένας στους δύο χρήστες "έξυπνων" κινητών. Και αυτό γιατί, όπως εκτιμούν οι καταναλωτές η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα επιτρέψει, σύντομα, την αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα χωρίς την ανάγκη οθόνης smartphone. Στην πέμπτη έκδοση της ετήσιας έκθεσης τάσεων, το Ericsson ConsumerLab παρουσιάζει τις 10 επικρατέστερες τάσεις για το 2016 και μετά. Η έκθεση δείχνει ότι, καθώς η υιοθέτηση των δικτυωμένων τεχνολογιών κινείται γρηγορότερα από ποτέ, η μαζική χρήση γίνεται κανόνας πιο γρήγορα.  Κατά συνέπεια, η χρονική περίοδος κατά την οποία οι early adopters καταναλωτές επηρεάζουν τους άλλους είναι, πλέον, μικρότερη από ό,τι πριν.

Τις δέκα τεχνολογικές καταναλωτικές τάσεις για το 2016 καταγράφει η Ericsson - Οι early adopters καταναλωτές γίνονται λιγότερο σημαντικοί"Ορισμένες από τις τάσεις αυτές μπορεί να φαίνονται φουτουριστικές. Αλλά, το ενδιαφέρον των καταναλωτών σε νέα πρότυπα αλληλεπίδρασης, όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η εικονική πραγματικότητα (VR), καθώς και στην ενσωμάτωση του διαδικτύου στο σπίτι ή ακόμα και στο σώμα τους, είναι ιδιαίτερα έντονο. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαμε να δούμε σύντομα νέες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων να εμφανίζονται - και ολόκληρες βιομηχανίες να μετασχηματίζονται - ώστε να δεχθούν αυτήν την εξέλιξη", αναφέρει η έκθεση.

Οι 10 τάσεις για το 2016 και μετά
Σύμφωνα με την έκθεση, οι δέκα τάσεις για το διάστημα από το 2016 και μετά, αφορούν:

1. Την επίδραση του τρόπου λειτουργίας δικτύου.

Τέσσερις στους πέντε ανθρώπους βιώνουν, πλέον, το φαινόμενο κατά το οποίο, τα οφέλη από τη χρήση online υπηρεσιών αυξάνονται, καθώς περισσότεροι άνθρωποι τα χρησιμοποιούν. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ένας στους τρεις καταναλωτές συμμετέχει, ήδη, σε διάφορες μορφές της οικονομίας

2. Υπηρεσίες Streaming Natives.

Έφηβοι παρακολουθούν περισσότερα βίντεο στο YouTube καθημερινά από άλλες ηλικιακές ομάδες. Μάλιστα το 46% των νέων 16-19 ετών περνούν μια ώρα ή και περισσότερο στο YouTube κάθε μέρα.

3. Η Τεχνητή νοημοσύνη φέρνει το τέλος στην εποχή της οθόνης.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέπει την αλληλεπίδραση με αντικείμενα χωρίς την ανάγκη οθόνης smartphone. Ένας στους δύο χρήστες smartphone πιστεύει πως τα smartphones θα ανήκουν στο παρελθόν εντός της επόμενης πενταετίας.

4. Το εικονικό γίνεται πραγματικό.

Οι καταναλωτές επιθυμούν τη χρήση εικονικής τεχνολογίας για τις καθημερινές τους δραστηριότητες, όπως η παρακολούθηση αθλητικού περιεχομένου και η πραγματοποίηση βίντεο κλήσεων. Το 4% επιθυμεί την τρισδιάστατη “εκτύπωση” των  φαγητών του.

"Έξυπνα" σπίτια

5. Τηλεπισκόπηση Σπιτιών.

Το 55% των ιδιοκτητών smartphone πιστεύει ότι τα τούβλα, που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή κατοικιών, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν αισθητήρες, οι οποίοι θα παρακολουθούν για τυχόν διαρροές, μούχλα και θέματα ηλεκτρικής ενέργειας εντός των επόμενων πέντε ετών. Ως αποτέλεσμα, η έννοια των έξυπνων σπιτιών μπορεί να χρειαστεί να επανεξετασθεί από την αρχή.

6. Έξυπνη μετακίνηση.

Οι μετακινούμενοι με κάποιο μέσο μεταφοράς, επιθυμούν να αξιοποιούν το χρόνο τους εποικοδομητικά και να μην αισθάνονται σαν παθητικά αντικείμενα κατά τη μεταφορά τους. Το 86% θα χρησιμοποιούσε εξατομικευμένες υπηρεσίες μετακίνησης, εάν ήταν διαθέσιμες.

7. Έκτακτης Ανάγκης Συνομιλία.

Τα κοινωνικά δίκτυα ενδέχεται να αποτελέσουν τον προτιμώμενο τρόπο επικοινωνίας με υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Έξι στους 10 καταναλωτές έχουν δείξει ενδιαφέρον και σε εφαρμογή παροχής πληροφοριών σε περίπτωση φυσικής καταστροφής (disaster information app).

8. Internables.

Αισθητήρες εσωτερικής κατάστασης, που καταμετρούν την ευημερία του οργανισμού μας, ίσως αποτελέσουν τη νέα μορφή των wearables. Οκτώ στους 10 καταναλωτές θα ήθελαν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία, για την ενίσχυση των αισθητηριακών αντιλήψεων και γνωστικών ικανοτήτων τους, όπως την όραση, τη μνήμη και την ακοή.

9. Τα πάντα παραβιάζονται.

Οι περισσότεροι χρήστες smartphone πιστεύουν πως το hacking και οι ιοί θα να συνεχίσουν να αποτελούν ζήτημα. Ωστόσο, ως θετική παρενέργεια, ένας στους πέντε καταναλωτές δηλώνει ότι έχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε μια οργάνωση που υπήρξε θύμα διαδικτυακών επιθέσεων, αλλά στη συνέχεια αντιμετώπισε το πρόβλημα.

10. Netizen Δημοσιογράφοι.

Οι καταναλωτές μοιράζονται περισσότερες πληροφορίες από ποτέ και θεωρούν ότι αυξάνουν την επιρροή τους στην κοινωνία. Περισσότερο από το ένα τρίτο πιστεύει πως οι online αποκαλύψεις για μια διεφθαρμένη εταιρεία έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο από ότι η καταγγελία στην αστυνομία.