Ψήφο εμπιστοσύνης στις ψηφιακές τράπεζες δίνουν οι πολίτες
Ψήφο εμπιστοσύνης στις ψηφιακές τράπεζες δίνουν όλο και περισσότεροι πολίτες ανά τον πλανήτη. Σύμφωνα με μελέτη της BCG, σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (43%), παγκοσμίως, δηλώνουν ότι οι ψηφιακές τράπεζες προσφέρουν καλύτερες εμπειρίες εφαρμογών mobile banking.
Μελέτη της BCG: Νέα υβριδικά μοντέλα καλούνται να υιοθετήσουν οι παραδοσιακές τράπεζες για να παραμείνουν ανταγωνιστικές έναντι των ψηφιακώνΤο αντίστοιχο ποσοστό των πολιτών, που θεωρούν ότι οι παραδοσιακές τράπεζες προσφέρουν καλύτερη εμπειρία mobile banking, ανέρχεται στο 37%. Επιπλέον, οι καταναλωτές εκτιμούν ότι οι ψηφιακές τράπεζες προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα και την ευκολία στο άνοιγμα ενός νέου λογαριασμού από τις παραδοσιακές τράπεζες, κάτι που έχει αποδειχθεί κρίσιμος παράγοντας για την επιλογή χρηματοπιστωτικού φορέα.
Σύμφωνα με την έρευνα της BCG, για πρώτη φορά το 2022 μια διαδικτυακή τραπεζική πλατφόρμα, η Monzo, αναδείχθηκε ως τράπεζα επιλογής από το 50% των πελατών της, ενώ ένα χρόνο πριν το ποσοστό αυτό ήταν μόλις 25%.
Κατά την μελέτη της BCG με τίτλο “Banks must create powerful hybrid experiences as challengers press digital advantage”, η όλο και αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα των ψηφιακών τραπεζών οφείλεται - κατά κύριο λόγο - στην δυνατότητα γρήγορης και εύκολης διαδικασίας ανοίγματος τραπεζικού λογαριασμού σε συνδυασμό με την πρόσβαση σε εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας, που παρέχουν μια εξατομικευμένη εμπειρία και υπηρεσίες στους χρήστες.
Πέραν των εξατομικευμένων υπηρεσιών, οι χαμηλές προμήθειες, τα ανταγωνιστικά επιτόκια και τα ελκυστικά προγράμματα επιβραβεύσεων ενισχύουν ακόμη περισσότερο τη θέση των ψηφιακών τραπεζών.
Προβάδισμα των παραδοσιακών τραπεζών
Την ίδια στιγμή, πάντως, σύμφωνα με την έρευνα, οι παραδοσιακές τράπεζες διατηρούν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε ζητήματα ασφάλειας, ενώ οι πελάτες εξακολουθούν να προτιμούν το δίκτυο καταστημάτων για πολλές από τις καθημερινές τους συναλλαγές. Επίσης, όταν πρόκειται για περίπλοκες συναλλαγές ή σύνθετα προϊόντα, οι πελάτες προτιμούν την δια ζώσης επικοινωνία και την επίσκεψη στο κατάστημα.
Σύμφωνα με την έρευνα, δεδομένων αυτών των ευρημάτων, οι παραδοσιακές τράπεζες καλούνται να επιταχύνουν τον μετασχηματισμό τους, ακολουθώντας τρεις βασικές στρατηγικές: Πρώτον, επενδύοντας σε κορυφαίες υβριδικές εμπειρίες, αξιοποιώντας τις εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας για την δημιουργία καθημερινής επαφής με τον πελάτη και αναπροσαρμόζοντας το δίκτυο καταστημάτων με τη μεταφορά χαμηλότερης αξίας συναλλαγών στα ψηφιακά κανάλια. Δεύτερον, επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια και την προστασία έναντι δόλιων πρακτικών προκειμένου να προφυλάξουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα σε θέματα ασφάλειας.3
Τέλος, οι παραδοσιακές τράπεζες πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην καινοτομία στα θέματα Περιβάλλοντος, Κοινωνικής Ευθύνης και Διακυβέρνησης (ESG) και να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά την πρόοδο τους σε αυτόν τον τομέα. Τα θέματα ESG εξελίσσονται σε σημαντικό παράγοντα επιλογής, ιδίως για τους νέους πελάτες και τους πελάτες με υψηλότερα εισοδήματα, δηλαδή τους πελάτες με τη μεγαλύτερη τρέχουσα και μελλοντική αξία για την τράπεζα.