Με επενδύσεις σε Metaverse, AI και AR απαντούν οι εταιρείες στην κρίση
Η επένδυση σε ψηφιακές τεχνολογίες, πλατφόρμες, νέες αγορές και εξατομίκευση πελατών τοποθετείται ακόμη πιο υψηλά στην ατζέντα των επιχειρήσεων στη σημερινή συγκυρία της οικονομικής κρίσης.
Η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες (Metaverse, AI, AR και ψηφιακά νομίσματα) βασικός στόχος των CMOsΠαρά την οικονομική αβεβαιότητα διεθνώς, έκθεση της Deloitte προβλέπει, μεταξύ άλλων, ότι οι επαγγελματίες του marketing μέσα στο 2023 θα δουν και θα αξιοποιήσουν τεχνολογικές τομές, αλλά και θα διαχειριστούν το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τη βιωσιμότητα.
Για την ακρίβεια, οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των CMOs ενόψει μιας πιθανής οικονομικής ύφεσης είναι: η επιτάχυνση της μετάβασης σε νέες ψηφιακές τεχνολογίες ή πλατφόρμες (Metaverse, AI, κοινωνικές πλατφόρμες, AR και ψηφιακά νομίσματα), η επέκταση σε νέες αγορές, κατηγορίες ή γεωγραφίες και η εφαρμογή συστημάτων ή αλγορίθμων για τη βελτίωση της εξατομίκευσης των πελατών.
Σύμφωνα με την έκθεση “2023 Deloitte Global Marketing Trends Report”, οι Marketers καλούνται σήμερα να πάρουν μεγάλες αποφάσεις σχετικά με το πότε και πώς να επενδύσουν στην υιοθέτηση πρωτοποριακών πρακτικών marketing. Οι νέες τεχνολογίες βρίσκονται στο επίκεντρο ως κορυφαίες τάσεις και οφείλουν να τις παρακολουθούν και να επιλέγουν.
Έτσι, περίπου το 80% των στελεχών marketing από τους κλάδους ενέργειας, πόρων και βιομηχανίας (ER&I), βιοεπιστημών και υγειονομικής περίθαλψης (LS&HC) θα στραφούν προς το metaverse μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Επιπλέον, το 41% των CMOs, που συμμετείχαν στην έρευνα, σχεδιάζει να υποστηρίξει τη διαφημιστική τους στρατηγική με blockchain τους επόμενους 12 μήνες.
Ψηφιακό marketing
Η έρευνα διαπιστώνει γενικά ότι τα brands απαντούν στην οικονομική αστάθεια μέσω επενδύσεων. Οι επιχειρήσεις που εξετάστηκαν, συνεχίζουν να θεωρούν την οικονομική αστάθεια και τον πληθωρισμό ως κύρια ανησυχία τους όπως το 2023.
Ωστόσο, διαφαίνεται ότι είναι καλά προετοιμασμένα να απαντούν σε αυτές τις προκλήσεις με επενδυτική νοοτροπία, αυξάνοντας τις ικανότητες του οργανισμού τους αλλά και την ανθεκτικότητά τους απέναντι στις ταχέως μεταβαλλόμενες οικονομικές συνθήκες.
“Οι νέες πλατφόρμες διαταράσσουν τα υπάρχοντα μοντέλα ψηφιακού marketing και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών φθίνει, απαιτώντας εστιασμένη προσοχή στην αφοσίωση των πελατών (customer loyalty) και στην καινοτομία νέων ευκαιριών ανάπτυξης”, εξηγεί η μελέτη.
Ένα άλλο ζήτημα, που επηρεάζει το marketing στη σημερινή συγκυρία, είναι το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών σχετικά με ζητήματα βιωσιμότητας. Τα brands, με δεδομένο αυτό το ενδιαφέρον, επικεντρώνουν τώρα τις προσπάθειες τους στην υποστήριξη των δικών τους εσωτερικών πρακτικών βιωσιμότητας. Αυτή η εστίαση προς τα μέσα είναι μία σημαντική ένδειξη ότι τα brands προσπαθούν να έχουν πιο αυθεντικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα, προκειμένου να οικοδομήσουν εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές.
Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες των brands στις προσπάθειες για βιωσιμότητα φέτος περιλαμβάνουν: βελτίωση της βιωσιμότητας των πρακτικών εσωτερικού μάρκετινγκ (51%), προώθηση πιο βιώσιμων προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών (47%), θέσπιση μακροπρόθεσμων δεσμεύσεων για βιωσιμότητα.