Το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ψηφιακό
Σε ρυθμούς ψηφιακού μετασχηματισμού κινείται η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Αφενός το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνεται, αν και με ρυθμό βραδύτερο του αρχικά αναμενόμενου. Αφετέρου οι νέες υπηρεσίες λογισμικού για τα οχήματα αποκτούν μεγαλύτερη διείσδυση, ενώ και το ίδιο το κανάλι των αγορών ψηφιοποιείται όλο και περισσότερο.
Το 40% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων μέχρι το 2030 θα είναι ηλεκτρικόΣύμφωνα με έρευνα της KPMG, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα αυξηθεί σε περίπου 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το 2030. Πέρυσι, οι προβλέψεις άγγιξαν το 70%. Οι προσδοκίες για πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ιαπωνία, την Ινδία και τη Βραζιλία είναι πλέον πολύ πιο επιφυλακτικές.
Υπάρχει, ωστόσο, μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα εξισωθεί με αυτό των κινητήρων εσωτερικής καύσης χωρίς κρατική βοήθεια. Σε ποσοστό 82% θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υιοθετηθούν ευρέως τα επόμενα 10 χρόνια, χωρίς κρατικές επιδοτήσεις.
Στο μεταξύ, με μια πληθώρα νέων μοντέλων, νεοεισερχόμενων και νέων τεχνολογιών, τα στελέχη του κλάδου πιστεύουν ότι οι αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών τα επόμενα πέντε χρόνια θα εστιάσουν στη σημασία της οδηγικής απόδοσης και της φήμης της επωνυμίας. Το απόρρητο και η ασφάλεια των δεδομένων αποτελούν, επίσης, βασικούς παράγοντες σε κάθε αγοραστική απόφαση.
Οι πελάτες αυτοκινήτων αναμένεται να αγοράζουν ολοένα περισσότερο διαδικτυακά, αλλά και να είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν μηνιαίες συνδρομές για υπηρεσίες λογισμικού.
Νέες τεχνολογίες
Πολλά στελέχη πιστεύουν ότι η Apple θα εισέλθει στην αγορά αυτοκινήτων και θα βρεθεί στην κορυφή του τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2030. Επιπλέον, 9 στους 10 αναφέρουν ότι οι startup εταιρείες θα έχουν σημαντική επίδραση στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στο μεταξύ, τα στελέχη εξακολουθούν να προβληματίζονται σε μεγάλο βαθμό για τις προμήθειες πρώτων υλών και εξαρτημάτων, ιδιαίτερα των ημιαγωγών, αλλά και υλικών, όπως ο ηλεκτρικός χάλυβας και άλλα ελαφριά υλικά ζωτικής σημασίας για την αποδοτικότητα των καυσίμων και τη διάρκεια των μπαταριών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταποκρίνονται σε αυτήν την αδυναμία, επιδιώκοντας εξωτερικές αναθέσεις σε κοντινές χώρες αλλά και εντός της χώρας τους (nearshoring και onshoring), σε μια προσπάθεια να μειώσουν την εξάρτηση αποκλειστικά από μία ή δύο χώρες.
Αισιοδοξία για τις πωλήσεις
Τα στελέχη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας εκφράζουν βεβαιότητα ότι ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας θα επιτύχει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη την επόμενη πενταετία, με τις προσδοκίες για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, παγκοσμίως, το 2030 να γίνονται πιο ρεαλιστικές.
Σύμφωνα με την 23η ετήσια έρευνα της KPMG “Global Automotive Executive Survey”, το 83% εκφράζει αισιοδοξία ότι ο κλάδος θα καταγράψει πιο κερδοφόρα ανάπτυξη τα επόμενα πέντε χρόνια, σε σύγκριση με 53% το προηγούμενο έτος. Έτσι, από την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 207 CEOs και Πρόεδροι, φαίνεται ότι δείχνουν μεγαλύτερη επιφυλακτικότητα σχετικά με τα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα, δεδομένου των ενδεχόμενων δυσκολιών, που θα αντιμετωπίσει η μακροοικονομία.