Το 1/5 των αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη είναι ηλεκτρικά
Αυξάνεται η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων (Electric Vehicles -EVs) σε Ευρώπη και Κίνα, ενώ χαμηλή παραμένει επί του παρόντος η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αμερικανική αγορά. Το πρώτο εξάμηνο του 2022 το 20% των νέων οχημάτων, που πωλήθηκαν στην Ευρώπη ήταν ηλεκτρικό, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην ηπειρωτική Κίνα έφτασε το 26%.
Οι πωλήσεις EVs αυξήθηκαν κατά 63% το πρώτο εξάμηνο του 2022, με το 57% των νέων οχημάτων να πωλείται στην ηπειρωτική ChinaΑντίθετα, μόλις το 6% των οχημάτων, που αγοράστηκαν στην Αμερική τους πρώτους έξι μήνες του έτους, ήταν ηλεκτρικό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Canalys, οι πωλήσεις EVs, παγκοσμίως, αυξήθηκαν κατά 63% το πρώτο εξάμηνο του 2022, με το 57% των νέων οχημάτων να πωλούνται στην ηπειρωτική Κίνα.
Συνολικά, 4,2 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα πωλήθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο το εξεταζόμενο (σσ τα EVs περιλαμβάνουν ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία -BEV- και plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα -PHEVs).
«Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέχισε να αυξάνεται το 2022, με αρκετά νέα μοντέλα EVs να έχουν ήδη κυκλοφορήσει φέτος. Οι αυξανόμενες τιμές των καυσίμων ενίσχυσαν περαιτέρω τη ζήτηση και τα κυβερνητικά κίνητρα βοηθούν τους καταναλωτές» αναφέρει σε σχετικό report της η Canalys.
Ωστόσο, όπως προσθέτουν οι αναλυτές, η προσφορά εξακολουθεί να είναι περιορισμένη, οι χρόνοι αναμονής για την παράδοση εκτείνονται σε πολλούς μήνες, ενώ η οικονομική αβεβαιότητα σαφώς και επηρεάζει τις νέες παραγγελίες EV.
Ατμομηχανή η Κίνα
Η ηπειρωτική Κίνα λειτουργεί ως ατμομηχανή για την παγκόσμια αγορά των EVs, καθώς 2,4 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα αγοράστηκαν στην περιοχή το πρώτο εξάμηνο του 2022. Αυτό ισοδυναμούσε με το 26% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που παραδόθηκαν εκεί, έναντι μόλις 10% το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Στο μεταξύ, 1,1 εκατ. EVs πωλήθηκαν σε πελάτες στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας το 20% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 16% το πρώτο εξάμηνο του 2021.
Στις ΗΠΑ διατέθηκαν μόλις 414.000 EVs τους πρώτους έξι μήνες του έτους. Πάντως, τα ηλεκτρικά οχήματα, που κυκλοφορούν στους αμερικανικούς δρόμους, αυξήθηκαν από 3% (ως ποσοστό των νέων αυτοκινήτων) το πρώτο εξάμηνο του 2021 σε 6% των νέων αυτοκινήτων το πρώτο εξάμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση 62%.
«Οι πωλήσεις EVs στην ηπειρωτική Κίνα υπερδιπλασιάστηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2022. Το 57% των παγκόσμιων πωλήσεων EV ήταν στην ηπειρωτική Κίνα. Με ανάπτυξη 118% από έτος σε έτος, είναι επίσης η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά για τα EVs», αναφέρει η Canalys. Μάλιστα, η εταιρεία εκτιμά ότι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα θα ξεπεράσουν τα 5 εκατ. μέχρι τα τέλη του 2022.
Φρένο στην Ευρώπη
Οι πωλήσεις EVs στην Ευρώπη, σύμφωνα με τους αναλυτές, δείχνουν να χάνουν τη δυναμική τους. Πάντως, παρά τις μεγάλες μειώσεις πωλήσεων στη συνολική αγορά επιβατικών αυτοκινήτων σε ολόκληρη την ήπειρο, οι πωλήσεις EVs πέτυχαν αύξηση 9% σε ετήσια βάση το πρώτο εξάμηνο του 2022.
Παραδόθηκαν 1,1 εκατομμύρια EV, τα οποία, παρά τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα εντυπωσιακό μερίδιο 20% από 16% το 1ο εξάμηνο του 2021.
«Οι ευρωπαϊκές αγορές και κυρίως οι σκανδιναβικές χώρες, έχουν την υψηλότερη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο και μπορεί να δουν σημάδια κορεσμού της αγοράς έως ότου ξεκινήσει ένα νέο κύμα πωλήσεων».
Να σημειωθεί ότι -σύμφωνα με την ανάλυση της Canalys- ο χρόνος αναμονής για ένα νέο EV στην Ευρώπη εκτείνεται πλέον στους εννέα μήνες τουλάχιστον.