Τα 2/3 των Ελλήνων έχουν κάνει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο
Συστηματική δείχνει να γίνεται η στροφή των Ελλήνων προς τις ηλεκτρονικές αγορές. Μπορεί το e-commerce να προέκυψε ως αναγκαίο κακό της πανδημίας, ωστόσο, η χρήση του δείχνει να εμπεδώνεται στη χώρα μας.
Η πανδημία απογείωσε τη χρήση του Διαδικτύου, με θεαματική άνοδο στις ηλικίες πάνω από 55 ετών, με έμφαση τη “silver age” των 65-74Τους τελευταίους έξι μήνες, τα 2/3 των Ελλήνων, που χρησιμοποιούν το Internet, έκανε τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά. Τη στιγμή που πρακτικά οι δύο στους τρεις Έλληνες ψωνίζουν πλέον online μια πλειάδα προϊόντων και υπηρεσιών, η στροφή στο ψηφιακό κανάλι αγορών από τις μεγαλύτερες ηλικίες είναι πιο αργή, ενώ στις μικρότερες η χρήση του Internet ως μέσου για αγορές εκτοξεύεται.
Για παράδειγμα, μόνο το 32% των Ελλήνων, ηλικίας 65-74 ετών, έκανε μια online αγορά το τελευταίο εξάμηνο, ενώ στις ηλικίες 25-34 και 35-44 ετών το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 84% και 83% αντίστοιχα.
Πάντως, το γεγονός ότι 1 στους 3 Έλληνες ηλικίας 65-74 ετών έκανε μια online αγορά τους τελευταίους έξι μήνες έρχεται να επιβεβαιώσει ότι η πανδημία ανέδειξε ένα νέο αγοραστικό κοινό. Οι Έλληνες της λεγόμενης "Silver Age" (σ.σ. άνω των 55 ετών), στη διάρκεια της πανδημίας και των lockdowns, μπήκαν πιο συστηματικά στον χώρο του Διαδικτύου και έκτοτε παραμένουν εκεί, ωριμάζουν και εξελίσσονται ψηφιακά.
Στην Ελλάδα, οι χρήστες του Διαδικτύου, ηλικίας 55 έως 64 ετών, αυξήθηκαν στη διάρκεια της πανδημίας κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες. Η δε χρήση από τους ακόμη μεγαλύτερους σε ηλικία, 65 έως 74 ετών εκτοξεύθηκε την τελευταία τριετία κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες.
Tech savvy οι Έλληνες
Σύμφωνα με την νέα έκδοση της Πανελλαδικής Έρευνας “Focus on Tech Life”, οι Έλληνες γίνονται όλο και περισσότερο “tech savvy”, καθώς η χρήση internet στον γενικό πληθυσμό 13-74 χρόνων έφτασε στο 95%, κάνοντας το internet έναν “καθολικό κόσμο”.
Μάλιστα, οι Έλληνες θέλουν να βρίσκονται online από οπουδήποτε και οποτεδήποτε και γι’ αυτό συνδέονται κατά κύριο λόγο από το κινητό τους τηλέφωνο. Σήμερα, 9 στους 10 Έλληνες σερφάρουν από το κινητό, ενώ στις ηλικίες έως 54 ετών σχεδόν όλοι συνδέονται μέσω του smartphone τους.
Μία από τις πιο βασικές ενασχολήσεις του Έλληνα χρήστη, όταν βρίσκεται online, είναι η περιήγηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στα οποία σχεδόν όλοι, είναι χρήστες. Για την ακρίβεια, το 80% του ελληνικού κοινού είναι χρήστες των Social Media, με τις γυναίκες να έχουν μικρό προβάδισμα στην ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο Διαδίκτυο από κούνια
Οι Έλληνες αρχίζουν πλέον το σερφάρισμα από το θρανίο αν όχι από το νηπιαγωγείο, με την παρουσία των παιδιών 5-12 ετών στο Διαδίκτυο να είναι έντονη. Μάλιστα, στις ηλικίες 7-12 χρόνων η χρήση είναι σχεδόν καθολική, ενώ ξεκινά και από ακόμα μικρότερη ηλικία: στα παιδιά 5-6 χρόνων η διείσδυση του Internet είναι 74%.