Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες έχουν ψωνίσει μέσω κινητού
Σε κρίσιμο κανάλι ηλεκτρονικών αγορών εξελίσσεται πλέον το κινητό - και - στην Ελλάδα, καθώς περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες έχουν κάνει σήμερα τουλάχιστον μια αγορά μέσα από το smartphone τους. Δεν είναι τυχαίο ότι το 61% των αγοραστών θεωρεί ότι το να διαθέτει ένα e-shop εφαρμογή (app) για mobile συσκευές είναι το πιο σημαντικό που μπορεί να κάνει για να βελτιώσει την αγοραστική εμπειρία, που προσφέρει.
Το 61% θεωρεί την ευκολία των mobile αγορών ως τον πιο σημαντικό τρόπο για να βελτιώσει ένα brand την αγοραστική εμπειρίαΗ πανδημία επιτάχυνε τα ψηφιακά αντανακλαστικά των καταναλωτών στην Ελλάδα, οι οποίοι σε ποσοστό 40% όχι μόνο δηλώνουν ότι είναι ψηφιακοί καταναλωτές, αλλά απαντούν ότι θα ήθελαν να αγοράζουν τα πάντα online.
Μάλιστα, στις ηλικίες κάτω των 44 ετών το ποσοστό αυτό εκτοξεύεται στο 45% (στο 35% το αντίστοιχο ποσοστό για τους καταναλωτές 45 και άνω). Ταυτόχρονα, μόλις το 1/3 των Ελλήνων απαντά ότι προτιμά την προσωπική αγοραστική εμπειρία στα φυσικά καταστήματα.
Το ηλεκτρονικό κανάλι φαίνεται ότι έγινε, εν μέσω πανδημίας, ο συνεκτικός ιστός, που κράτησε συνδεδεμένους τους καταναλωτές με τα brands της αγοράς. Σήμερα, οι μισοί Έλληνες αγοραστές απαντούν ότι έχουν δημιουργήσει μια βαθύτερη σύνδεση με κάποιες εταιρείες μέσω της online εμπειρίας τους.
Βελτιωμένη online εμπειρία
Τα ίδια τα brands δείχνουν να προσαρμόζονται σε αυτήν την ψηφιακή στροφή των καταναλωτών, ώστε να προσφέρουν βελτιωμένες online αγοραστικές εμπειρίες στους Έλληνες. Σε ποσοστό 77% οι καταναλωτές απαντούν ότι σήμερα έχει βελτιωθεί πλέον η διαδικασία online πληρωμών, ενώ το 70% απαντά ότι πλέον μπορεί να ψωνίζει ηλεκτρονικά με λίγα μόνο “κλικς”.
Χαμηλότερα παραμένουν, πάντως, τα ποσοστά ικανοποίησης από τις παραδόσεις των προϊόντων, καθώς μόνο οι μισοί (54%) απαντούν ότι έχουν βελτιωθεί οι χρόνοι παράδοσης, ενώ μόνο το 48% απαντά ότι τηρούνται με ακρίβεια τα χρονικά περιθώρια, που τίθενται από τα e-shops για το delivery των προϊόντων.
Αυξημένες ψηφιακές απαιτήσεις
Αποκτώντας ψηφιακή συνείδηση, οι Έλληνες δείχνουν σήμερα να είναι πιο αυστηροί όσον αφορά το τι ζητάνε από μια online αγοραστική τους εμπειρία. Σύμφωνα με έρευνα της Sitecore, η οποία διεξήχθη με τη συμμετοχή 1.070 καταναλωτών από την Ελλάδα, οι e-shoppers σε ποσοστό 50% θέλουν να θυμάται ένα e-shop το ιστορικό των αγορών τους και τις προτιμήσεις τους.
Επίσης, η έρευνα (Sitecore Brand Authenticity Report» 2022) δείχνει ότι το 40% θέλει να έχει προσωπική και μάλιστα αποκλειστική ενημέρωση για προσφορές και εκπτώσεις. Ένα ποσοστό 30% θα ήθελε το customer service να θυμάται το όνομά του όταν καλεί, ενώ το 27% θα προτιμούσε να ψωνίζει από e-shops που έχουν δημιουργήσει virtual εμπειρίες.
Μάλιστα, οι Έλληνες αγοραστές, σύμφωνα με την έρευνα, δηλώνουν αποφασισμένοι να γυρίσουν την πλάτη σε brands, που δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους. Για την ακρίβεια, μόνο το 30% των Ελλήνων αγοραστών έχει επιστρέψει σε ένα brand που είχε ορκιστεί να μην ψωνίσει ποτέ ξανά, με το κόστος, την εξυπηρέτηση πελατών και την ευκολία να παίζουν σημαντικό ρόλο σε αυτή την απόφαση.