Με 56% “έτρεξαν”οι πωλήσεις online σουπερμάρκετ το 2021 στην Ελλάδα
Αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης κατέγραψε το 2021 ο κλάδος των online σουπερμάρκετ στην Ελλάδα. Η αξία των online πωλήσεων άγγιξε τα €255 εκατ. σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, αυξημένη κατά 56% σε σχέση με το 2020.
Convert Group: Οι παραγγελίες αυξήθηκαν 77%, ενώ η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού μειώθηκε κατά 5%Μάλιστα, αν υπολογίσει κανείς τον ετήσιο online τζίρο των €45 εκατ. το 2019, μέσα σε μία 2ετία έχει καταγραφεί μια συνολική αύξηση 467% στην αξία του κλάδου των online σουπερμάρκετ. Έρευνα της Convert Group αποτυπώνει το συνεχώς ευμετάβλητο περιβάλλον, όσον αφορά στους παίκτες του online σουπερμάρκετ στη χώρα μας.
Πέρα από 8 γνωστούς λιανεμπόρους με το μεγάλο φυσικό δίκτυο και την ηλεκτρονική πλατφόρμα efresh.gr, δραστηριοποιούνται πλέον και αρκετοί τοπικοί παίκτες, αλλά κυρίως 8 quick delivery πλατφόρμες, που αναπτύσσουν δικά τους logistics hubs εντός πόλεων εμβαδού 200-300 τμ.
Σύμφωνα με τη μελέτη, στη διάρκεια του 2021, ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 36,9 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78,20 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Περίπου τα 14 από αυτά τα προϊόντα ανήκουν στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων.
“Η μείωση, που καταγράφεται στον αριθμό των προϊόντων κάθε παραγγελίας μαζί με την ταυτόχρονη αύξηση των συνολικών παραγγελιών, επιβεβαιώνει την τάση των καταναλωτών για διεκπεραίωση μικρότερων, αλλά και συχνότερων, παραγγελιών από το online κανάλι. Μάλιστα, οι online παραγγελίες συχνά αποτελούν συμπληρωματικές της φυσικής επίσκεψης των καταναλωτών στο σουπερμάρκετ, γεγονός που επιβεβαιώνει την εξοικείωση, αλλά και προτίμηση των καταναλωτών προς το online κανάλι.
Κατηγορίες σε άνοδο
Όσον αφορά στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών, σημειώνονται οι εξής μεταβολές: +101% σε προϊόντα για κατοικίδια, +84% σε προϊόντα αρτοποιίας, +76% σε ποτά και αναψυκτικά, +75% σε καλλυντικά και είδη περιποίησης, +69% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +68% σε φρέσκα τρόφιμα, +67% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +64% σε συσκευασμένα τρόφιμα και +51% σε προϊόντα περιποίησης και τρόφιμα για βρέφη και παιδιά.
Επιπροσθέτως, η κατηγορία των κατηγορία των φρέσκων τροφίμων επέφερε το 34% των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου, εν αντιθέσει με την κατηγορία των προϊόντων για κατοικίδια, η οποία - ενώ γνώρισε την μεγαλύτερη ανάπτυξη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος - επέφερε μόλις το 1% της αξίας των ετήσιων πωλήσεων του κλάδου.
Online κανάλια
Όσον αφορά τα marketing κανάλια, το 39% της αξίας των παραγγελιών προέρχονται από direct επισκέψεις στα σουπερμάρκετ (δηλαδή οι καταναλωτές πληκτρολογούν απ’ ευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση του site ή την έχουν αποθηκεύσει στους σελιδοδείκτες τους), σημειώνοντας μια αύξηση 9 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το 2020.
Οι direct επισκέψεις, πλέον, αποτελούν το κανάλι με την μεγαλύτερη επιρροή στους καταναλωτές για το 2021. Ταυτόχρονα, στην παρούσα έρευνα, καταγράφεται μια συνολική μείωση 4 ποσοστιαίων μονάδων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος στις παραγγελίες που προήλθαν από διαφημίσεις Google (26%), αλλά και οργανικά αποτελέσματα (17%).
Οι συσκευές desktops & laptops κυριάρχησαν το 2021, με το 65% των παραγγελιών στα οnline σουπερμάρκετ να διεκπεραιώνεται μέσω αυτών, επιβεβαιώνοντας τις επιρροές του work-from-home trend στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών.
Επιπροσθέτως, η Δευτέρα εξακολουθεί να αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα για την διεξαγωγή των παραγγελιών, με τις ώρες 09:00-12:00 το πρωί να συγκεντρώνουν τις περισσότερες αγορές στο online κανάλι.