Έρευνες - Μελέτες

4 στους 10 Έλληνες θα κάνουν συνδυασμό online και offline shopping τις γιορτές

online-shopping-xlarge

Έναν συνδυασμό online και offline shopping θα επιλέξουν φέτος οι Έλληνες για τα ψώνια των εορτών. Το 41% των καταναλωτών στην Ελλάδα, που σκοπεύουν να ψωνίσουν τις φετινές γιορτές, απαντά ότι σκοπεύει να συνδυάσει αγορές τόσο από φυσικά, όσο και από ηλεκτρονικά καταστήματα. Στο μεταξύ, οι νεότεροι σε ηλικία καταναλωτές δείχνουν ελαφρώς μεγαλύτερη προτίμηση στις ηλεκτρονικές αγορές (45%).

Το 57% των Ελλήνων θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου Κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, δεν θα αγοράσουμε online αποκλειστικά και μόνο δώρα για τα αγαπημένα μας πρόσωπα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της PayPal, το 57% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι θα κάνει χρήση του Διαδικτύου ακόμα και για αγορές τροφίμων και λοιπών ειδών παντοπωλείου για τις ανάγκες του χριστουγεννιάτικου τραπεζιού. 

Το ποσοστό αυτό υπερβαίνει κατά πολύ αυτό που διαπιστώθηκε σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ιταλία, η Σουηδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου περίπου το 40% των πολιτών σκοπεύει να αγοράσει online τα απαραίτητα - για τις γιορτές - είδη παντοπωλείου. “Οι τάσεις αυτές απεικονίζουν το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές τα Χριστούγεννα γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε όλες τις ομάδες καταναλωτών, καθώς ο αυξανόμενος αριθμός κρουσμάτων κορωνοϊού ωθεί σταδιακά τη θέσπιση νέων αυστηρών περιορισμών σε πολλές χώρες”, αναφέρει η PayPal. 

Στο μεταξύ, φέτος τα Χριστούγεννα, το 25% των Ελλήνων φαίνεται ότι θα πραγματοποιήσει γιορτινές αγορές της τελευταίας στιγμής. Τρεις στους δέκα Έλληνες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα αυτές τις γιορτές, με 1 στους 10 να σχεδιάζει να διαθέσει ένα ποσό μεγαλύτερο κατά 50% από πέρυσι. 

Ευκολία στις online αγορές
Σύμφωνα με πρόσφατη ευρωπαϊκή έρευνα της PayPal, οι μισοί Έλληνες καταναλωτές εκτιμούν ότι το κύριο πλεονέκτημα των διαδικτυακών αγορών είναι η ευκολία. Μέσω του online καναλιού - όπως δείχνει η έρευνα - έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν αγορές από την άνεση του σπιτιού τους και να εξοικονομούν πολύτιμο χρόνο. 

Επιπλέον, μπορούν κάλλιστα να συγκρίνουν προσφορές πιο εύκολα, αποφεύγοντας την αφόρητη πολυκοσμία των φυσικών καταστημάτων. Ένα άλλο σημαντικό “προνόμιο” των ηλεκτρονικών αγορών συνδέεται άμεσα με τη μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και τις ελκυστικές online προσφορές.

Παγίδες των ηλεκτρονικών αγορών
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η απόλαυση που προσφέρει το online shopping κινδυνεύει να χαθεί εξαιτίας της αύξησης του αριθμού περιπτώσεων ψηφιακής απάτης. Κυρίαρχη μεταξύ αυτών είναι το phishing, δηλαδή οι επιθέσεις μέσω email από χάκερ, που χρησιμοποιούν τον μηχανισμό πλαστογράφησης emails από αξιόπιστους αποστολείς, προκειμένου να εξαπατήσουν τους ανυποψίαστους παραλήπτες τους και να υποκλέψουν σημαντικές πληροφορίες, όπως οι κωδικοί ασφαλείας. 

Για ένα χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η Kaspersky εξακολουθούσε να παρατηρεί ότι αυτού του είδους η απόπειρα επίθεσης προς καταναλωτές επηρέασε το 15% των Ελλήνων χρηστών λογισμικού της εταιρείας. Πρόκειται για το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό στην Ευρώπη. 

Άλλες δόλιες πρακτικές, που χρησιμοποιούνται από κυβερνοεγκληματίες, είναι τα απατηλά μηνύματα sms (smishing), απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice fraud), πλαστογραφημένοι ιστότοποι τραπεζών (spoofed bank websites), κλοπή προσωπικών δεδομένων (personal data theft), επενδυτικές απάτες (investment scams) και απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams).