7 στους 10 τηλεργαζόμενους στην Ελλάδα αντιμετωπίζει προβλήματα στο WiFi
Εξίσου απαραίτητο με το νερό και το ρεύμα θεωρούν οι πολίτες στην Ελλάδα το WiFi, το οποίο τον καιρό της πανδημίας αναδεικνύεται σε απαραίτητο εργαλείο για τη διεξαγωγή οποιασδήποτε εξ αποστάσεως ενέργειας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της Devolo, το 77,1% των εργαζομένων αντιμετώπισαν προβλήματα στο WiFi κυρίως κατά την διάρκεια βιντεοκλήσεων και τηλεδιασκέψεων.
Το WiFi είναι εξίσου σημαντικό στο σπίτι, όπως για παράδειγμα το νερό και το ρεύμαΤο lockdown και κατ’ επέκταση η τηλεργασία έχει αυξήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με την σύνδεση τους, καθώς ένα τεράστιο ποσοστό έχει μετατρέψει το σπίτι σε ψηφιακό χώρο εργασίας, ενώ όταν πρόκειται για οικογένειες με παιδιά το πρόβλημα γίνεται ακόμη πιο έντονο. Επίσης, 63,2% αναφέρει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με το WiFi καθημερινά, κάθε βδομάδα το 21,1% ή κάθε μήνα το 23,7%.
Παρ’ όλα αυτά, θετικό είναι το γεγονός ότι το 73% των ερωτηθέντων έχουν επίγνωση των προβλημάτων σύνδεσης που αντιμετωπίζουν. “Αυτό είναι αρκετά σημαντικό, καθώς αποδεικνύει την εξοικείωση των ανθρώπων με την τεχνολογία, αλλά δίνει και τη δυνατότητα στους τηλεργαζομένους να έχουν μια καλύτερη εικόνα για το ποια θα είναι η κατάλληλη λύση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στο WiFi που αντιμετωπίζουν”, διαπιστώνει η έρευνα, που διεξήχθη το διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Νοεμβρίου του 2021 και ενώ ήταν ακόμα σε λειτουργία η τηλεργασία σε πολλές εταιρείες.
Εξίσου σημαντικό με το ρεύμα
Η πανδημία έχει κάνει το WiFi εξίσου σημαντικό στο σπίτι, όπως για παράδειγμα το νερό ή το ρεύμα. Το 78,9% των εργαζομένων στην Ελλάδα απάντησε ότι θεωρεί το WiFi εξίσου σημαντικό στο σπίτι τους, όπως το νερό, το ρεύμα και την θέρμανση.
“Τοποθετώντας, επομένως, το WiFi στην ίδια θέση με τις τρεις από τις βασικότερες ανάγκες ενός σπιτιού, αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε φτάσει σε μια εποχή, όπου πλέον το Διαδίκτυο είναι αναγκαίο για την διεκπεραίωση των καθημερινών υποχρεώσεων μας και κυρίως της τηλεργασίας”, αναφέρει η μελέτη. Ταυτόχρονα, το 63,1% των συμμετεχόντων επέλεξαν το ρεύμα ως πιο σημαντικό και 36,8% το νερό.
Από την έρευνα προέκυψε ότι το 91,7% έχει προβλήματα WiFi σε χώρους, όπως το υπνοδωμάτιο και χώρους που έχουν μετατρέψει σε οικιακό γραφείο. “Γνωρίζοντας ότι τα προαναφερθέντα μέρη, οι άνθρωποι τα επιλέγουν για να εργαστούν, αντιλαμβανόμαστε τον πρωταρχικό ρόλο που διαδραματίζει πλέον η σύνδεση στο Διαδίκτυο για τα νοικοκυριά”, τονίζει η Devolo.
Tεχνολογικά εργαλεία
Ένας βασικός άξονας της έρευνας ήταν να βρεθεί και μια λύση για τη μελλοντική βελτίωση της τηλεργασίας, καθώς - όπως αναφέρθηκε και παραπάνω - είναι μια διαδικασία, η οποία φαίνεται ότι θα παραμείνει ως βασική επιλογή στις ζωές μας.
Είναι θετικό, ότι όταν οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν ως προς ποιες λύσεις υιοθετούν για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στο WiFi, το 60,5% απάντησε ότι χρησιμοποιεί repeaters για αναμετάδοση του σήματος, αλλά και powerlines για την μετάδοση δεδομένων μέσω του ηλεκτρικού ρεύματος.
Παρ’ όλα αυτά είναι αρκετά σημαντικό το γεγονός ότι 21,1% των συμμετεχόντων, όταν ερωτήθηκαν για το ποια τεχνική λύση επιλέγουν για την επίλυση των προβλημάτων με το WiFi, απάντησαν ότι δεν έχει βρεθεί ακόμα κάποια.
Τέλος, τα κύρια τεχνικά στοιχεία τα οποία οι ερωτηθέντες έθεσαν ως απαραίτητα για μια συσκευή επίλυσης προβλημάτων WiFi ήταν αρχικά η σταθερότητα σύνδεσης και η ταχύτητα του WiFi (πάνω από το 60% των ερωτηθέντων επέλεξε τις κατηγορίες αυτές). Εξίσου σημαντικό ρόλο για την αποτελεσματικότητα μιας συσκευής αποτελεί - όπως αναφέρει το 47,4% - η επεκτασιμότητα του δικτύου και ακολουθεί η τιμή (42,1%).