Έρευνες - Μελέτες

Το 74% των Ελλήνων κάνει πλέον online αγορές

credittablet

Το ψηφιακό κανάλι επιλέγουν πλέον για τις αγορές τους οι Έλληνες πολίτες, με τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας να εμπιστεύονται και αυτά το Διαδίκτυο για τα ψώνια τους. Σήμερα, το 74% των Ελλήνων κάνει online αγορές, με τις σχετικές δαπάνες να έχουν αυξηθεί τους τελευταίους έξι μήνες.

 

Οι Έλληνες δαπάνησαν, κατά μέσο όρο τους τελευταίους 6 μήνες, €805,6 για ηλεκτρονικές αγορές - Αυξητική τάση στις ηλικίες 55-64 ετώνΟι Έλληνες δαπάνησαν, κατά μέσο όρο το διάστημα Ιανουαρίου - Ιουνίου 2021, €805,6 για ηλεκτρονικές αγορές. Ο δε δημοφιλέστερος τρόπος πληρωμών παραμένει η αντικαταβολή, την οποία επιλέγουν σχεδόν 2 στους 3 καταναλωτές (64%).


 

Oι περισσότεροι e-shoppers βρίσκονται μεταξύ των ηλικιών 16-44 ετών, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση (20%) καταγράφηκε στο κοινό 55+, συγκριτικά με το προηγούμενο 6μηνο. Το top 3 των online αγορών, τους τελευταίους 6 μήνες, είναι τα ηλεκτρονικά είδη με ποσοστό 33%, τα παπούτσια με ποσοστό 36% και τα ρούχα με 46%.

 

Τη μεγαλύτερη, πάντως, αύξηση τον τελευταίο χρόνο καταγράφουν οι αγορές στις κατηγορίες “Έπιπλα & τα άλλα είδη για το σπίτι”, “Εκπαιδευτικά σεμινάρια/Webinars” και “Υπηρεσίες Υγείας”.

 

Η στροφή των Ελλήνων στο ψηφιακό κανάλι συνεχίζεται, παρά το άνοιγμα των καταστημάτων και ακολουθεί τη συνεχώς ανοδική διείσδυση του Internet στη χώρα μας. Η χρήση του Διαδικτύου είναι σχεδόν καθολική στην Ελλάδα και φτάνει στο 97% το 1ο εξάμηνο του 2021 από 88% το διάστημα Ιούνιος - Δεκέμβριος 2020.

 

Με το κινητό ανά χείρας

Σύμφωνα με τα τελευταία Focus on Tech Life Tips της Focus Bari για το 1ο εξάμηνο του 2021, η πιο δημοφιλής συσκευή πρόσβασης για όλους τους χρήστες είναι το smartphone, με μέσο χρόνο σύνδεσης τις 2 ώρες την ημέρα (στα 120,8 λεπτά/ημέρα).

 

Αλλά και στις μεγαλύτερες ηλικίες, το σερφάρισμα στο Διαδίκτυο χτυπάει κόκκινο: 9 στους 10 χρήστες, ηλικίας 55 έως 64 ετών, είναι σήμερα στο Διαδίκτυο, έχουν smartphone και βρίσκονται online τουλάχιστον δύο ώρες την ημέρα.

 

Συνωστισμός στα social media

Περισσότεροι από 4 στους 5 Έλληνες (82%) βρίσκονται ενεργά στα social, με τη διείσδυση στις νεαρές ηλικίες (16-24) να εκτοξεύεται στο 97%. Αλλά και το 62% των ατόμων ηλικίας 55-64 ετών κάνει χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ποσοστό αυξημένο κατά 4% σε σχέση με το 2ο εξάμηνο του 2020, όταν διαμορφωνόταν στο 59%.

 

Τα δε δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε αυτές τις ηλικίες είναι το Facebook, το Instagram και το Youtube. Το ΤΙΚ ΤΟΚ παρουσιάζει θεαματική άνοδο τον τελευταίο χρόνο, ειδικά στα κορίτσια 16-24.

 

Και τα παιδιά στο Διαδίκτυο

Και στο παιδικό κοινό, η διείσδυση του internet καταγράφεται ανοδική. Οι μικροί μας φίλοι για την σύνδεση τους στο internet, έχουν ως πρώτη επιλογή συσκευής το tablet, ενώ ακολουθούν το smartphone και το laptop.