Ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης των τελευταίων 8 ετών στην αγορά tablets
Ρυθμούς ανάπτυξης, που παραπέμπουν σε χρυσές εποχές, επιδεικνύουν οι πωλήσεις tablets ανά τον κόσμο. Η αγορά διευρύνθηκε κατά 55,2% το 1ο τρίμηνο του 2021, σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Πρόκειται για τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων οκτώ ετών, καθώς αντίστοιχη αύξηση έχει να σημειωθεί στην παγκόσμια αγορά tablets από το 3ο τρίμηνο του 2013, όταν οι πωλήσεις είχαν “τρέξει” με 56,9% σε ετήσια βάση.
Κατά 55,2% αυξήθηκαν, σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις tablets το 1ο τρίμηνο του 2021Σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC, τους τρεις πρώτους μήνες του 2021 πωλήθηκαν διεθνώς 39,9 εκατ. συσκευές tablets. Από τα ίδια στοιχεία (Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker) προκύπτει ότι εξαιρετικές είναι οι επιδόσεις και της παγκόσμιας αγοράς chromebooks. Οι αποστολές chromebooks ανήλθαν συνολικά σε 13 εκατ. μονάδες το 1ο τρίμηνο του 2021 έναντι μόλις 2,8 εκατ. το 1ο τρίμηνο του 2020.
Τόσο η αγορά των tablets, όσο και αυτή την chromebooks, ευνοείται από την εξ αποστάσεως εργασία και από το καθεστώς της τηλεκπαίδευσης. “Ενώ η διάθεση εμβολίων και η σταδιακή επάνοδος των επιχειρήσεων στα γραφεία ενδέχεται να επιβραδύνουν την τάση εργασίας από το σπίτι, απέχουμε ακόμη πολύ από την επιστροφή στις κανονικές συνθήκες εργασίας. Ως εκ τούτου, η ζήτηση για tablets και chromebooks αναμένεται να συνεχιστεί για κάποιο καιρό ακόμη”, τονίζει η IDC.
Οι κατασκευαστές
Την πρώτη θέση της παγκόσμιας αγοράς tablets κατέκτησε για το 1ο τρίμηνο του 2021 η Apple, με πωλήσεις 12,7 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 31,5%. Στη δεύτερη θέση και με αρκετή διαφορά βρέθηκε το εξεταζόμενο διάστημα η Samsung, η οποία κατέγραψε πωλήσεις 8 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 20%, ενώ τρίτη κατετάγη η Lenovoμε πωλήσεις 3,8 εκατ. tablets και μερίδιο 9,4%. Από πολύ κοντά ακολούθησε η Amazon.com, που απέσπασε την τέταρτη θέση με πωλήσεις 3,5 εκατ. tablets και μερίδιο 8,7% για το 1ο τρίμηνο του 2021.
Την Top 5 λίστα με τους πιο ισχυρούς κατασκευαστές tablets για το 2021 συμπλήρωσε η Huawei, με πωλήσεις 2,7 εκατ. tablets και μερίδιο αγοράς 6,8%.
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα chromebooks έχουν αντικαταστήσει tablet σε πολλές αγορές, όσον αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ωστόσο, η τιμή και η εξάρτηση από τις υπηρεσίες cloud εμπόδισαν την κατηγορία να εξελιχθεί σε βασική υπολογιστική συσκευή για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης. Εκτός αυτού, όπως σχολιάζουν οι αναλυτές, τα chromebooks δεν έχουν ακόμη εισχωρήσει στην αγορά των καταναλωτών με ουσιαστικό τρόπο, καθώς οι ανταγωνιστικοί φορητοί υπολογιστές, καθώς και τα tablets, όπως το iPad, οι συσκευές Galaxy και τα tablet Fire, διατηρούν ισχυρή παρουσία.