Μισό δισ. wearable συσκευές διατέθηκαν παγκοσμίως το 2021
Περί τα 450 εκατ. wearable συσκευές, όπως έξυπνα ρολόγια και wristbands, πουλήθηκαν παγκοσμίως το 2020. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 28,4% και δείχνει τη δυναμική της αγοράς των wearables, η οποία κυριολεκτικά αψήφησε την πανδημία.
Οι πωλήσεις wearables το 2020 αυξήθηκαν κατά 28,4% παρά την πανδημία, σύμφωνα με την IDCΜόνο το 4ο τρίμηνο του 2020, οι αποστολές wearable συσκευών παγκοσμίως έφτασαν τα 153,5 εκατ., μια ετήσια αύξηση 27,2% σύμφωνα με νέα στοιχεία της International Data Corporation (IDC). Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η πανδημία λειτούργησε ευεργετικά για την αγορά, καθώς έβαλε την υγεία και την φυσική κατάσταση στην πρώτη γραμμή των προτεραιοτήτων πολλών καταναλωτών παγκοσμίως.
Επίσης, τα προγράμματα γυμναστικής στο σπίτι λειτούργησαν ως καταλύτης για την παγκόσμια αγορά των wearable συσκευών. Πέρα από αυτό, ο πολλαπλασιασμός των αισθητήρων υγείας, όπως οι μετρητές της θερμοκρασίας του σώματος, η ανάγκη για παρακολούθηση των καρδιακών παλμών και του κορεσμού του οξυγόνου στο αίμα, επίσης, έδωσαν ώθηση στα wearables.
Ωστόσο, η ανάπτυξη δεν αφορούσε τη συνολική αγορά των wearables, καθώς ορισμένες εταιρείες και προϊόντα επηρεάστηκαν από την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών. Για παράδειγμα, οι πωλήσεις wristbands μειώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο του 2020 κατά 17,8% και αντιπροσώπευαν μόλις το 11,5% όλων των wearables που διατέθηκαν παγκοσμίως.
Τα “έξυπνα” ακουστικά ήταν η μεγαλύτερη κατηγορία wearable συσκευών, με μερίδιο πωλήσεων 64,2%, ακολουθούμενη από smart watches με μερίδιο 24,1%. “Το 2020 ήταν η χρονιά που τα ακουστικά έγιναν η must-have συσκευή, καθώς εξασφάλισαν στους χρήστες έναν σημαντικό βαθμό απομόνωσης, ιδιαίτερα κατά την καραντίνα στο σπίτι”, αναφέρει η IDC για τα έξυπνα ακουστικά.
Οι πρωταγωνιστές της αγοράς
Η Apple ηγήθηκε της παγκόσμιας αγοράς των wearables στο σύνολο του περασμένου έτους, με μερίδιο 34,1% της αγοράς και αύξηση πωλήσεων κατά 35,9% σε ετήσια βάση. Η Xiaomi τερμάτισε το 2020 στη δεύτερη θέση της κατάταξης των πιο ισχυρών παικτών της αγοράς των wearable συσκευών, πετυχαίνοντας μερίδιο 11,4% και αύξηση πωλήσεων 21,7% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Η Huawei ήταν - για το σύνολο της χρήσης του 2020 - ο τρίτος πιο δυνατός κατασκευαστής από πλευράς πωλήσεων wearables με το μερίδιο της εταιρείας να διαμορφώνεται σε 9,8% και τις πωλήσεις να εκτοξεύονται κατά 50,7%. Από κοντά ακολούθησε η Samsung στην τέταρτη θέση της κατάταξης με μερίδιο αγοράς 9% και αύξηση πωλήσεων κατά 27,3% για το σύνολο της περασμένης χρήσης.
Η Fitbit συμπλήρωσε την πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών στην αγορά των wearables το 2020 με μερίδιο 2,9%, αλλά σημαντική μείωση πωλήσεων κατά 18,8% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα.
Οι υπόλοιποι κατασκευαστές μοιράστηκαν το 32,9% της αγοράς, ενισχύοντας το 2020 τις πωλήσεις τους κατά 24,7%.