Έρευνες - Μελέτες

Ελαφρά αύξηση πωλήσεων στην ελληνική αγορά smartphones το 2021

smarphonehand3

Ελαφρά ανοδικά αναμένεται να κινηθεί το 2021 η αγορά των smartphones στην Ελλάδα, με τον θετικό τόνο να προέρχεται, κυρίως, από την έλευση των συσκευών 5G και τη σταδιακή αποκλιμάκωση της κρίσης του COVID-19.

 

Το 2020 η αξία των της αγοράς smartphones στην Ελλάδα διαμορφώθηκε σε €518 εκατ., καταγράφοντας μείωση 1%Το 2020, η αξία της αγοράς των συσκευών smartphones στην Ελλάδα κινήθηκε στα επίπεδα των €518 εκατ., παρουσιάζοντας μικρή μείωση - σε αξία - της τάξης του 1% έναντι του 2019, όταν είχε διαμορφωθεί στα €523 εκατ. Η μείωση σε επίπεδο όγκου πωλήσεων ήταν της τάξης του 9%.

 

Η συγκράτηση της πτώσης σε χαμηλά μονοψήφιο ποσοστό σε επίπεδο αξίας, παρά τη μεγαλύτερη μείωση σε επίπεδο όγκου, αποδίδεται στη στροφή των Ελλήνων σε πιο ακριβές συσκευές. Συνολικά, η super premium συσκευών (με τιμή άνω των €1.000) κέρδισε σχεδόν 5 μονάδες το 2020 έναντι του 2019, αυξήθηκε δηλαδή σε απόλυτο νούμερο. Το 36% των πωλήσεων αφορούσε σε συσκευές με κόστος άνω των €600 από 31,7% το 2019.

 

Την πρώτη θέση, από πλευράς πωλήσεων στην Ελλάδα διατήρησε το 2020 η Samsung, με μερίδιο αγοράς 37% με βάση την αξία και 33,2% με βάση τον όγκο των πωλήσεων. Όσον αφορά τη συγκέντρωση της ελληνικής αγοράς, αυτή δείχνει να συνεχίζεται: ενώ το 2015, 11 brands μοιράζονταν το 96% του μεριδίου αγοράς σε αξία, το 2020 το ποσοστό αυτό μοιράζεται σε 4 brands.

 

Αύξηση του χρόνου διατήρησης

Το 2020 ήταν μια χρονιά προκλήσεων για την αγορά των smartphones σε παγκόσμιο επίπεδο, με την πανδημική κρίση να ασκεί πιέσεις στους οικογενειακούς, αλλά και στους εταιρικούς προϋπολογισμούς. Ως αποτέλεσμα, αυξήθηκε περαιτέρω ο χρόνος διατήρησης των συσκευών στα χέρια των καταναλωτών.

 

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Samsung, παρατηρήθηκε ότι ο καταναλωτής κράτησε για περισσότερο διάστημα από τον μέσο όρο τη συσκευή του, που μέχρι τότε ήταν 27,3 μήνες. Επεκτάθηκε, έτσι, ο χρόνος διατήρησης μιας συσκευής στους 28,4 μήνες, στις πέντε μεγάλες χώρες ευρωπαϊκές χώρες.

 

Πιο οικονομικές συσκευές

Στο μεταξύ, ένας στους πέντε (20%) Ευρωπαίους πολίτες (ΕU5) επέλεξε να κινηθεί για την επόμενη αγορά του προς ένα πιο οικονομικό εύρος τιμής. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το 3ο τρίμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, το 20% του καταναλωτικού κοινού επέλεξε να κινηθεί αγοραστικά σε ένα πιο οικονομικό εύρος τιμής.

 

Επίσης, μειώθηκε το trade up, το ποσοστό αυτών που αγόρασαν μια συσκευή πιο ακριβή από αυτήν που είχαν, ενώ το trade down αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες.

 

Την ίδια στιγμή, η super premium κατηγορία (>1000€) κέρδισε έδαφος, καθώς αυξήθηκε κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες. Αυτό σημαίνει ότι το γενικότερο κλίμα δεν απέτρεψε τους καταναλωτές από το να επιλέξουν μια συσκευή, που τους δίνει τεχνολογικά διευρυμένες δυνατότητες.