Ισχυρές πωλήσεις αναμένει το 2021 ο κλάδος του 3D printing
Σημαντική επίδραση είχε στην αγορά της τρισδιάστατης εκτύπωσης (3D printing) η πανδημία του COVID-19, στη διάρκεια του 2020. Η εικόνα, που εξέπεμψε ο κλάδος, ήταν διφορούμενη, καθώς κάποιες κατηγορίες της αγοράς ευνοήθηκαν από την πανδημία, ενώ άλλες επηρεάστηκαν δυσμενώς. Σε κάθε περίπτωση, μετά από μια αμφιλεγόμενη χρονιά, ο κλάδος της τρισδιάστατης εκτύπωσης δείχνει να βρίσκεται στην εκκίνηση μιας ανοδικής πορείας κατά ο 2021.
Μετά από μια μικτή εικόνα το 2020, ο κλάδος της τρισδιάστατης εκτύπωσης εισέρχεται σε φάση ανάκαμψης το 2021Όσον αφορά το 2020, η εικόνα του κλάδου ήταν σίγουρα αμφιλεγόμενη. Καθώς, μηχανικοί και προγραμματιστές μπήκαν και αυτοί σε καθεστώς εργασίας από απόσταση, πολλές εταιρείες αγόρασαν επαγγελματικούς επιτραπέζιους 3D εκτυπωτές για τους υπαλλήλους τους. Ταυτόχρονα, στη διάρκεια των lockdowns αυξήθηκε η ζήτηση από μεμονωμένους καταναλωτές, που ασχολούνται ερασιτεχνικά με το 3D printing.
Στον αντίποδα, στη διάρκεια της χρονιάς, που μόλις ολοκληρώθηκε, παρατηρήθηκε ασθενέστερη ζήτηση για 3D εκτυπωτές από ορισμένους βιομηχανικούς τομείς, οι οποίοι παραδοσιακά αξιοποιούν την τρισδιάστατη εκτύπωση. Για παράδειγμα, ορισμένες βασικές βιομηχανίες, που αξιοποιούν τεχνολογίες προσθετικής κατασκευής, επηρεάστηκαν σοβαρά από την πανδημία στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.
Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, της αεροδιαστημικής, της οδοντιατρικής και της εκπαίδευσης ήταν μεταξύ εκείνων, που επλήγησαν σοβαρά από τις προσπάθειες ελέγχου της διασποράς της πανδημίας. Αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στις αποστολές τρισδιάστατων εκτυπωτών, κυρίως, κατά το 1ο εξάμηνο του 2020.
Αυξημένη ζήτηση
Αντίθετα, αυξημένη ζήτηση σημειώθηκε στη διάρκεια του περασμένου έτους και ειδικά του 1ου τριμήνου για 3D εκτυπώσεις προϊόντων, που σχετίζονται με την πανδημία και κυρίως για εκτυπώσεις ιατρικού εξοπλισμού. Σε αυτήν την κατηγορία, η αγορά 3D εκτύπωσης πραγματικά διέπρεψε το 2020.
Σε αυτόν τον τομέα, το 3D printing αποδείχτηκε πραγματικά σωτήριο σε κάποιες περιπτώσεις, ειδικά την πρώτη περίοδο από το ξέσπασμα της κρίσης, όπου η εφοδιαστική αλυσίδα δεν μπορούσε να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς. “Κατέστη έτσι σαφές, για άλλη μια φορά, ότι η τρισδιάστατη εκτύπωση μπορεί εύκολα και γρήγορα να αξιοποιηθεί για να εκτυπώσει σχεδόν ό, τι χρειάζεται κατ' απαίτηση χωρίς τους μεγάλους χρόνους παράδοσης και περίπλοκες διαδικασίες logistic, που ισχύουν για τις παραδοσιακές τεχνικές παραγωγής. Τα αντικείμενα μπορούν, επίσης, να κατασκευαστούν στην περιοχή (ή ακόμη και στο ίδιο το κτίριο), όπου χρειάζονται”, σημειώνει σε σχετική ανάλυσή της η Strategic Analytics.
Αυτή η δυναμική του 3D printing συνεχίστηκε και το 2ο τρίμηνο του 2020, με τη ζήτηση να προέρχεται όχι μόνο από κλάδους, που έκαναν προ της πανδημίας χρήση αυτής της τεχνολογίας, αλλά και από νέους. Σύμφωνα μάλιστα με τους αναλυτές, αυτή η διαπίστωση είναι που τροφοδοτεί τις εκτιμήσεις για αυξημένη ζήτηση το 2021.