4 στους 10 πολίτες θα αγοράζουν πιο συχνά online και μετά την πανδημία
Η πανδημία του COVID-19 και τα μέτρα, που επιβλήθηκαν παγκοσμίως για τον περιορισμό της διασποράς της, άλλαξε ριζικά πολλές καταναλωτικές συνήθειες. Κάποιες από αυτές θα επανα-τροποποιηθούν μετά από την υποχώρηση της υγειονομικής κρίσης, ωστόσο, κάποιες άλλες φαίνεται ότι ήρθαν για να μείνουν.
Οι καταναλωτές στρέφονται στο Διαδίκτυο όχι μόνο για τις αγορές, αλλά και για την ψυχαγωγία, ακόμη και την κάλυψη των αναγκών άθλησηςΑπό τις αγοραστικές αλλαγές που ήρθαν για να μείνουν, ίσως η πιο έντονη είναι αυτή της στροφής των καταναλωτών στις ηλεκτρονικές αγορές. Ήδη, περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα πολίτες, παγκοσμίως, απαντούν ότι θα ψωνίζουν πιο συχνά online ακόμη και μετά την πανδημία, υπό την προϋπόθεση των αξιόπιστων και έγκαιρων παραδόσεων των προϊόντων. Μάλιστα, το ποσοστό αυτό είναι ακόμη υψηλότερο και φθάνει το 50% σε χώρες, που επλήγησαν ισχυρά από τον COVID-19, όπως η Κίνα.
Επίσης, σχεδόν ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι δεν σκοπεύει να επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα “για κάποιο χρονικό διάστημα” ή “για μεγάλο χρονικό διάστημα”. Για όσους σχεδιάζουν να αυξήσουν τις αγορές τους στο Διαδίκτυο, το θέμα της παράδοσης των προϊόντων είναι κάτι παραπάνω από κομβικό. Η δωρεάν παράδοση (51%) και η αξιόπιστη παράδοση (51%) είναι τα δύο πράγματα, που οι καταναλωτές πιστεύουν ότι έχουν γίνει πιο σημαντικά γι’ αυτούς κατά τις online αγορές.
Όπως σχολιάζουν οι αναλυτές της Capergami, από έρευνα της οποίας προέρχονται τα παραπάνω ευρήματα, οι τάσεις αυτές δεν αποτυπώνονται μόνο τις πρώτες εβδομάδες από το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης του νέου κορωνοϊού, αλλά είναι ορατές και σήμερα, που τα lockdowns και τα περιοριστικά μέτρα της κυκλοφορίας αίρονται σταδιακά ανά τον πλανήτη.
Το καλάθι των online αγορών
Από τη στροφή των καταναλωτών στο Διαδίκτυο για τις αγορές τους, αναμένεται να επωφεληθεί ένα ευρύ φάσμα προϊοντικών κατηγοριών. Σύμφωνα με την έρευνα, περίπου τρεις στους δέκα πολίτες λένε ότι σκοπεύουν να αγοράζουν από το Διαδίκτυο περισσότερα είδη παντοπωλείου, είδη οικιακής χρήσης και προϊόντα προσωπικής φροντίδας. Ωστόσο, τα είδη ένδυσης θα μπορούσαν, επίσης, να ωφεληθούν σημαντικά (29%), όπως και τα καλλυντικά, τα προσωπικά ηλεκτρονικά είδη και τα smartphones (όλα βαθμολογούν πάνω από 20%).
Digital ψυχαγωγία κατ’ οίκον
Εκτός από τις αγορές online και άλλοι τομείς εκτιμάται ότι θα βγουν κερδισμένοι από την πανδημία του COVID-19. Για παράδειγμα, δύο στους τρεις καταναλωτές αναφέρουν ότι θα μειώσουν τη συχνότητα συμμετοχής τους σε διάφορες δραστηριότητες αναψυχής εκτός σπιτιού. Στο μεταξύ, πολλοί πολίτες και συγκεκριμένα το 60%, απαντούν ότι δεν σκοπεύουν “για κάποιο χρονικό διάστημα” ή “για μεγάλο χρονικό διάστημα” να επιστρέψουν σε μεγάλους υπαίθριους χώρους (π.χ. αθλητικά γήπεδα, μουσικά φεστιβάλ). Επίσης, τα δύο τρίτα απαντούν ότι δεν σκοπεύουν να επιστρέψουν σε μεγάλους εσωτερικούς χώρους (π.χ. κινηματογράφους, αίθουσες συναυλιών, αθλητικούς χώρους).
Αυτές οι προθέσεις των καταναλωτών δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη νέων μορφών αγορών, ψυχαγωγίας και άθλησης, οι οποίες σε ένα μεγάλο βαθμό - αν όχι αποκλειστικά - στηρίζονται στην τεχνολογία και σε ψηφιακές λύσεις.
Τηλε-ργασία
Στο μεταξύ, περίπου το ένα τέταρτο των πολιτών σκοπεύει να εντατικοποιήσει τη χρήση εργαλείων τηλε-εργασίας, όπως οι πλατφόρμες τηλεδιάσκεψης τύπου Zoom. Επίσης, περίπου το ένα τρίτο σχεδιάζει τη μεγαλύτερη χρήση υπηρεσιών πληρωμών μέσω κινητού και εργαλείων βιντεοκλήσεων, όπως το FaceTime.
Αλλαγή συνθηκών
Καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών, ανά τον κόσμο, περιορίζει τις καθημερινές δαπάνες και καθυστερεί μεγάλες αγορές, η ελκυστικότητα των προωθητικών ενεργειών από πλευράς εταιρειών γίνεται ακόμη πιο έντονη. Σύμφωνα με την έρευνα της Capergami, περίπου 8 στα 10 καταναλωτές σχεδιάζουν να καθυστερήσουν τις μεγάλες αγορές τους, ενώ μόλις πάνω από 4 στους 10 λένε ότι θα μειώσουν τα καθημερινά πράγματα που αγοράζουν. Ο ρόλος του εισοδήματος παίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτές τις καθυστερήσεις. Οι ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος είναι πιθανότερο να καθυστερήσουν τις αγορές ενδυμάτων, ασφαλιστικών υπηρεσιών και τεχνολογικών συσκευών.
Υπό αυτό το δεδομένο, ο ρόλος των προσφορών και των εκπτώσεων κρίνεται ιδιαίτερα κρίσιμος. Για παράδειγμα, όσοι έχουν καθυστερήσει την αγορά μιας τεχνολογικής συσκευής έχουν - σύμφωνα με την έρευνα - διπλάσιες πιθανότητες να περιμένουν κάποια προσφορά για να πραγματοποιήσουν τελικά την αγορά.
Η έρευνα
H έρευνα της Capergami διενεργήθηκε σε 17 χώρες μεταξύ 22 και 27 Απριλίου και δείχνει πώς εξελίσσεται η εικόνα, καθώς ορισμένες χώρες εισέρχονται σταδιακά σε φάση εξόδου από τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα στις μετακινήσεις του πληθυσμού. Οι χώρες, που ερευνήθηκαν, είναι οι: Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Νέα Ζηλανδία, Φιλιππίνες, Νότια Αφρική, Σιγκαπούρη, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.