Οι Έλληνες επιλέγουν το online shopping αγορές ρούχων και υποδημάτων
Την ηλεκτρονική οδό για τις αγορές ειδών ένδυσης και υπόδησης επιλέγουν, όλο και πιο συχνά, οι Έλληνες καταναλωτές. Το 2019 το 65% των καταναλωτών προχώρησε σε συχνότερες αγορές ρούχων παπουτσιών και αξεσουάρ από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα σε σχέση με το 2018.
Το 65% των καταναλωτών έκανε το 2019 συχνότερες αγορές ρούχων και παπουτσιών από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημαΣύμφωνα με την 3η έρευνα του GLAMI, της μηχανής αναζήτησης μόδας στην Ελλάδα, οι online αγορές μόδας αποτελούν πια μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες του e-commerce στη χώρα μας. Όπως προκύπτει από τα ευρήματα της έρευνας, που διεξήχθη τον Νοέμβριο του 2019 με τη συμμετοχή 2.595 Ελλήνων χρηστών του Ιnternet, περισσότεροι από ένας στους δύο χρήστες χρησιμοποιούν κάποια εφαρμογή για κινητά (apps) καταστημάτων μόδας.
Ενδεικτικό της ψηφιοποίησης των αγορών και στον χώρο της μόδας, είναι ότι οι αγοραστές επηρεάζονται, πλέον, άμεσα από τα ψηφιακά κανάλια αξιολόγησης, όταν κάνουν μια αγορά. Για παράδειγμα, η έρευνα δείχνει ότι οι αρνητικές αξιολογήσεις και κριτικές άλλων χρηστών στη σελίδα του καταστήματος θα απέτρεπαν το 39,8% των ερωτώμενων από μία αγορά. Στον αντίποδα, η θετική αξιολόγηση, που επιβραβεύει τα καλά προϊόντα και υπηρεσίες, επηρεάζει θετικά τους αγοραστές.
Όσον αφορά το τί εκτιμούν ιδιαίτερα σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, όταν αγοράσουν είδη μόδας, η έρευνα δείχνει ότι κομβικός είναι ο ρόλος της φωτογραφίας. Οι Έλληνες αναδεικνύουν την αναζήτηση βάσει φωτογραφίας ως το σημαντικότερο trend, όταν αγοράζουν προϊόντα μόδας online.
Η δύναμη της εικόνας
Ειδικότερα, η αναζήτηση βάση εικόνας βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων στις επιθυμητές λειτουργίες των χρηστών για τις online αγορές τους. Μάλιστα, τα επόμενα χρόνια, ο αριθμός των αναζητήσεων, που εκτελούνται μέσω της λειτουργίας αυτής, αναμένεται να αυξηθεί, καθώς γίνεται ολοένα και πιο εύκολο να βρεις ακριβώς αυτό που ψάχνεις και να το αγοράσεις σε σύγκριση με άλλες μεθόδους.
Στην δεύτερη θέση των επιθυμητών λειτουργιών βρέθηκε η δυνατότητα αξιολόγησης, ως επιλογή στις online αγορές. Μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα του εξωτερικού, όπως το Alibaba και το Amazon, δίνουν ήδη τη δυνατότητα στους χρήστες να αφήνουν την αξιολόγησή τους, ακόμη κι αν έχει περάσει αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα από την τελευταία τους αγορά.
Ο ρόλος του βίντεο
Ο πίνακας - οδηγός μεγεθών βρίσκεται στην τρίτη θέση της λίστας με τις λειτουργίες, που επιθυμούν να έχουν διαθέσιμες οι Έλληνες καταναλωτές, όταν αγοράζουν είδη μόδας. Ακόμη κι αν ορισμένοι καταναλωτές δεν γνωρίζουν τις διαστάσεις τους, οι fashion retailers έχουν αναπτύξει τεχνολογίες, που επιτρέπουν στους χρήστες να συγκρίνουν τα μεγέθη των προϊόντων με τα μεγέθη γνωστών brand, ώστε να μπορούν να επιλέξουν το σωστό μέγεθος συγκρίνοντάς το με κάτι ήδη γνωστό (virtual fitting).
Τέλος, στην εποχή, που το βίντεο υλικό είναι αυτό που κυρίως καταναλώνουμε online, η διαδραστική παρουσίαση προϊόντων μόδας δεν μπορεί να αποτελεί εξαίρεση. Η λειτουργία βίντεο παρουσίασης βρέθηκε στην τέταρτη θέση των επιθυμητών λειτουργιών για τους Έλληνες καταναλωτές. Κι αυτό γιατί, σε αντίθεση με την στατική φωτογραφία, ένα βίντεο δίνει τη δυνατότητα παρατήρησης της φυσικής κίνησης ενός ρούχου ή της εφαρμογής ενός παπουτσιού, κάνοντας πιο εύκολη την τελική επιλογή αγοράς.