Έρευνες - Μελέτες

Τα ηλεκτρονικά είδη κυριάρχησαν στις online αγορές των Ελλήνων

commercecard1

Τα ηλεκτρονικά είδη κυριάρχησαν στις αγορές των Ελλήνων καταναλωτών κατά την περίοδο των δύο συνδεδεμένων market events, Black Friday & Cyber Monday. Ένας στους δύο καταναλωτές, που επέλεξε το ηλεκτρονικό κανάλι για τις αγορές του, αγόρασε ηλεκτρονικά είδη, τρεις στους δέκα ακριβά καλλυντικά και δύο στους δέκα διάφορα επώνυμα είδη. Σύμφωνα με μίνι έρευνα του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου, κατά τις δύο ημέρες των προσφορών, οι επτά στους δέκα χρησιμοποίησαν κάρτα για τις αγορές τους και μόνο τρεις στους δέκα μετρητά. Το τριήμερο των συγκεκριμένων προσφορών, οι καταναλωτές ξόδεψαν 360% παραπάνω από οποιαδήποτε άλλο τριήμερο του χρόνου.

Tην περίοδο των δύο market events, Black Friday & Cyber Monday, ένας στους δύο Έλληνες αγόρασε online ηλεκτρονικά είδηΗ έρευνα διαπιστώνει ότι τις περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες και αγορές είχαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής. Οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών συσκευών και ηλεκτρονικών ειδών της Αττικής, εμφανίζονται οι πλέον κερδισμένες και ακολούθησαν τα πολυκαταστήματα στην υπόδηση, τα ακριβά καλλυντικά και γενικά τα επώνυμα είδη. Οι μεγάλες επιχειρήσεις προσέφεραν και μεγάλες εκπτώσεις άνω του 60%, ενώ οι μικρές, μικρότερες εκπτώσεις 20%-40%.

Οι ηλεκτρονικές συσκευές και στις αγορές από φυσικά καταστήματα, με 44%, ξεπέρασαν σε προτίμηση τα καλλυντικά, που έρχονται τρίτα με 30% και ακολουθούν με 24% αξεσουάρ και gadgets, 22% ηλεκτρικές συσκευές, είδη σπιτιού και τέλος, διάφορα χριστουγεννιάτικα δώρα. 

€3 δισ. τζίρος
Συνολικά, η αποτίμηση της αγοράς της Αττικής για τα δύο market events τόσο χρονικά, όσο και από επιχειρήσεις, επιβεβαιώνει την ανταπόκριση των καταναλωτών. Δεν είναι τυχαίο ότι “κτυπήματα” για on-line αγορές, φέτος, σχεδόν διπλασιάστηκαν από πέρυσι, ακόμα και για αγορές την Black Friday.

Οι πρώτες εκτιμήσεις από διάφορες έρευνες, κυρίως, με σημείο αναφοράς αυτήν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κάνουν λόγο για έναν εβδομαδιαίο τζίρο της τάξης των €3 δις., δηλαδή περίπου το 8% του ετήσιου τζίρου της λιανικής. Εκτιμάται ότι οι έξι στους δέκα καταναλωτές αγόρασαν από 3-4 προϊόντα και υπηρεσίες αυτές τις ημέρες. Οι καταναλωτές - σύμφωνα με τον μέσο όρο των αποδείξεων σε πολυχώρους, πολυκαταστήματα και μεγάλες εμπορικές αλυσίδες - ξόδεψαν ο καθένας €180-€200. Στις μικρότερες εμπορικές και άλλες επιχειρήσεις των αγορών της Αττικής, ο μέσος όρος των αποδείξεων κινήθηκε ανάλογα με το είδος από €30-€50.

Σημαντική ήταν φέτος και συμμετοχή νέων κλάδων και στα δύο market events, όπως των Σουπερμάρκετ, της εστίασης, των παρόχων ενέργειας και συνδρομητικής τηλεόρασης, των αντιπροσωπειών αυτοκινήτων, των κομμωτηρίων, ακόμα και των αεροπορικών εταιρειών. Υπολογίζεται ότι από τη διεύρυνση της συμμετοχής επιχειρήσεων σε περισσότερους κλάδους και τομείς, ο φετινός τζίρος συνολικά για εμπόριο και υπηρεσίες είναι ενισχυμένος κατά περίπου 4$-5% σε σύγκριση με πέρυσι. 

Ο θεσμός
Στην Ελλάδα, οι δύο επιτυχημένες πρακτικές προώθησης πωλήσεων εισήχθησαν ως market events για πρώτη φορά το 2015, ενώ από το 2016 άρχισαν να τις εφαρμόζουν όλο και περισσότερες μεγάλες και μικρές εμπορικές επιχειρήσεις. Σήμερα, με τη μεγάλη συμμετοχή των καταναλωτών έχουν, πλέον, επεκταθεί σε όλες τις τοπικές αγορές της Αττικής και σε κάθε δήμο και πόλη.