Έρευνες - Μελέτες

Το online κανάλι αγορών επιλέγουν και οι μεγαλύτερης ηλικίας καταναλωτές

commercecard1

Τον μύθο ότι η γενιά των “Baby Boomers”, δηλαδή οι ηλικίες άνω των 60 ετών, είναι τεχνολογικά “αναλφάβητη” καταρρίπτουν καταναλωτικές συνήθειες των εκπροσώπων αυτής της γενιάς. Περίπου 6 στους 10 “Baby Boomers” στις ΗΠΑ αγοράζουν ηλεκτρονικά. Ωστόσο, είναι λιγότερο επιδέξιοι στη χρήση των φορητών συσκευών και των smartphones για τις αγορές τους και επιμένουν να επιλέγουν τους σταθερούς οικιακούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές όταν αγοράζουν online. Οι “Baby Boomers” κάθε άλλο παρά αδιαφορούν λοιπόν για τα οφέλη της ψηφιακής αγοράς. Ωστόσο, η απροθυμία τους να χρησιμοποιούν τα smartphones, καθώς και η αυξημένη ανησυχία τους για την ψηφιακή ιδιωτικότητα τείνει να περιορίσει το ψηφιακό ποσοστό των συνολικών αγορών τους. Εξ ου και το ποσοστό των καταναλωτών ηλικίας άνω των 60 ετών, που ψωνίζουν ηλεκτρονικά στις ΗΠΑ, περιορίζεται στο 59%, ποσοστό πολύ μικρότερο σε σχέση με τους καταναλωτές νεότερης ηλικίας, το οποίο αγγίζει το 77,5% στους ανθρώπους που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1965 και 1980 (Generation X) και το 84,8% στους καταναλωτές που έχουν γεννηθεί μεταξύ 1981 και 1996 (Millenials).

6 στους 10 καταναλωτές άνω των 60 ετών αγοράζουν online στις ΗΠΑ. Δεν επιλέγουν, ωστόσο, τα smartphone για τις αγορές τουςΣύμφωνα με την ετήσια έκθεση της GfK (FutureBuy, 2018), που επικαλείται το eMarketer, οι “Baby Boomers” είναι πιο ποθανό να χρησιμοποιούν τον οικιακό ηλεκτρονικό υπολογιστή παρά μια φορητή συσκευή όταν ψωνίζουν ηλεκτρονικά. Περίπου το 79% των εκπροσώπων αυτής της γενιάς δηλώνουν ότι έκαναν αγορές μέσω υπολογιστή το προηγούμενο εξάμηνο, ενώ μόλις το 33% ανέφερε ότι το έκανε μέσω smartphones και το 22% μέσω tablets.

Έρευνα αγοράς
Στο μεταξύ, σε δημοσκόπηση του eMarketer, που πραγματοποιήθηκε από την Bizrate Insights, λιγότεροι από τους μισούς χρήστες ηλικίας 55 έως 65 ετών δήλωσαν ότι χρησιμοποίησαν μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα τον τελευταίο μήνα για να ερευνήσουν μια πιθανή αγορά. Ακόμη μικρότερος είναι ο αριθμός εκείνον που χρησιμοποίησαν εφαρμογές για κινητά, για να πραγματοποιήσουν κάποια συναλλαγή.

Επίσης, οι “Baby Boomers” είναι λιγότερο πιθανό -σε σχέση με τους καταναλωτές νεαρότερων ηλικιών- να περιηγηθούν σε ένα κατάστημα με το smartphone στο χέρι. Όχι ότι δεν το κάνουν, αλλά το κάνουν σε ποσοστά μικρότερα από τις νεότερες γενιές. Εν μέρει επειδή οι “Baby Boomers” δεν περιμένουν μηνύματα στο κινητό τους, που θα τους ενημερώνουν για προσφορές των καταστημάτων με βάση την τοποθεσία τους.

Ένα πράγμα που οι “Baby Boomers” εκτιμούν όταν βρίσκονται σε ένα κατάστημα -περισσότερο απ ό,τι οι νεότεροι αγοραστές- είναι η εκ του σύνεγγυς βοήθεια από τους πωλητές, καθώς είναι πιο άνετοι με την ανθρώπινη αλληλεπίδραση σε σχέση με τις νεότερες γενιές.