Έρευνες - Μελέτες

Το 1/3 των λιανεμπόρων δηλώνει ανέτοιμο για το ψηφιακό "μέλλον"

peopleworkk23

Παρά τις ταχέως μεταβαλλόμενες συνήθειες των καταναλωτών και την άνοδο της ψηφιακής τεχνολογίας, το 35% των εμπόρων λιανικής πώλησης δηλώνει ότι δεν είναι έτοιμο να υποστηρίξει αυτό το ψηφιακό μέλλον. Νέες έρευνες διαπιστώνουν ότι ένας ανησυχητικός αριθμός εμπόρων λιανικής πώλησης δεν προετοιμάζεται ενεργά για το μέλλον, με το 35% να παραδέχεται ότι δεν έχει εφαρμόσει καμία στρατηγική μετασχηματισμού για προσαρμογή στην άνοδο της ψηφιακής τεχνολογίας και την αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών.

Το 35% των εμπόρων λιανικής πώλησης δεν είναι προετοιμασμένο για το ψηφιακό "μέλλον"Μάλιστα, αυτή η δυστοκία του λιανεμπορίου διαπιστώνεται ακόμη και σε αγορές που θεωρούνται εξαιρετικά “ώριμες” ψηφιακά, όπως είναι αυτή της Μεγάλης Βρετανίας. Έρευνα σε 100 κορυφαίους λιανοπωλητές της Βρετανίας, η οποία διεξήχθη από το πρακτορείο ηλεκτρονικού εμπορίου PushON, διαπίστωσε ότι το 20% δεν έχει επενδύσει καθόλου στην ανάπτυξη της ψηφιακής διάστασης των δραστηριοτήτων τους κατά το παρελθόν έτος.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με την έρευνα (Preparing for the future of retail), ακόμη και μεταξύ των εμπόρων λιανικής πώλησης, που εφαρμόζουν μια τέτοια στρατηγική, μόνο το 27% απαντά ότι προχωρά σε πρακτικές ενέργειες για την εφαρμογή αυτής της στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού του. Εξίσου ανησυχητικό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο, μόνο το 26% των εμπόρων λιανικής πιστεύει ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι ζωτικής σημασίας για να επιβιώσει σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική λιανική αγορά.

Τι λένε οι καταναλωτές
Προκειμένου να εξετάσει το θέμα του ψηφιακού μετασχηματισμού του κλάδου του λιανεμπορίου από την πλευρά των αγοραστών, η PushON παρακολούθησε επίσης 1.000 καταναλωτές για να διαπιστώσει εάν οι λιανοπωλητές επενδύουν στις ψηφιακές εξελίξεις που πραγματικά θέλουν οι πελάτες τους.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, περισσότερα από τα τρία τέταρτα (77,1%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν πιστεύουν ότι η πλειονότητα των λιανοπωλητών κάνουν αρκετά για να συμβαδίσουν με τις ψηφιακές τάσεις και τις προσδοκίες των καταναλωτών.

“Παρά την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου και την αυξανόμενη ζήτηση για ψηφιακά καταστήματα λιανικής πώλησης τα τελευταία χρόνια, πολλοί λιανοπωλητές εξακολουθούν να αγνοούν την ανάγκη εφαρμογής μιας στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού. Αυτή η τακτική μπορεί να πάρει πολύ μεγάλες -και σίγουρα αρνητικές διαστάσεις- με δεδομένο ότι οι ψηφιακές προσδοκίες των αγοραστών είναι πλέον υψηλότερες από ποτέ”, σχολιάζουν οι αναλυτές.

“Οι σύγχρονοι καταναλωτές δεν περιμένουν απλώς να αγοράσουν ένα προϊόν. Θέλουν μια ολοκληρωμένη και σίγουρα προσωποποιημένη εμπειρία αγορών”, καταλήγουν οι συντάκτες της μελέτης.