Έρευνες - Μελέτες

Διπλασιασμός των online πωλήσεων προϊόντων σουπερμάρκετ έως το 2025

supermarketwom

Ταχύτατες αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, με σαφή στροφή προς το online κανάλι, αναμένονται τα επόμενα χρόνια ακόμη και σε κλάδους, οι οποίοι, μέχρι σήμερα, είναι προσανατολισμένοι στα φυσικά σημεία πώλησης. Έως το 2025, το e-commerce θα αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας δαπάνης για ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά (Fast Moving Consumer Goods -FMCG, βασικά είδη καθημερινής χρήσης, όπως το γάλα ή το ψωμί, αλλά και μη τρόφιμα). Το ποσοστό αυτό συνιστά διπλασιασμό σε σχέση με τις επιδόσεις του online καναλιού πώλησης FMCG το 2018 (5,1%). Η τάση αυτή θα είναι ακόμη πιο έντονη σε διάφορες αγορές ανά τον πλανήτη.

Έως το 2025, το e-commerce θα αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας δαπάνης για ταχέως κινούμενα καταναλωτικά αγαθάΓια παράδειγμα, στην Κίνα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις FMCG θα αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο των συνολικών εσόδων του κλάδου (31%) το 2025, με την Κίνα να ηγείται της παγκόσμιας κατάταξης των χωρών με την πιο ισχυρή online αγορά ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών. Δεν είναι τυχαίο ότι η Carrefour ανακοίνωσε χθες ότι αποχωρεί από την κινεζική αγορά, καθώς βλέπει τις προοπτικές της στη χώρα να “αδυνατίζουν” λόγω της έντονης στροφής προς το ηλεκτρονικό κανάλι πώλησης.

Η δεύτερη πιο δυναμική αγορά, διεθνώς, για το e-commerce FMCG θα είναι η Νότια Κορέα με ποσοστό 24%, ενώ ακολουθεί η Ταϊβάν με 20% και οι ΗΠΑ με 12%. Μεγάλη Βρετανία (9%), Γαλλία (8%), Αργεντινή (3%), Βραζιλία (3%) και Μεξικό (3%) συμπληρώνουν τη λίστα των χωρών του κόσμου, όπου οι online πωλήσεις FMCG θα αντιπροσωπεύουν το σημαντικότερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων.

Σημερινή εικόνα
Οι οnline πωλήσεις ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών, σύμφωνα με την εταιρεία Kantar, αυξήθηκαν, παγκοσμίως, κατά 20,3% το 2018, αντιπροσωπεύοντας το 5,1% της συνολικής δαπάνης για προϊόντα σουπερμάρκετ. Η ανάπτυξη προήλθε, κυρίως, από τις αγορές των ΗΠΑ και της Κίνας και συνδέεται με την επιτυχία ηλεκτρονικών αγορών, όπως το Amazon, η Alibaba, το JD.com και το Walmart. Η ανάπτυξη στις ΗΠΑ ήταν της τάξης του 35,9%, στην Κίνα το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης ήταν 32,3%, ενώ τον αμέσως ταχύτερο ρυθμού ανόδου σημείωσε η Ταϊβάν (31,9%), με την Ιταλία να ακολουθεί (26,3%), τη Νότια Κορέα να έπεται (14%) και τη Γερμανία να ακολουθεί (11,5%).

Η μεγαλύτερη διείσδυση του online στα FMCG ήταν στην Ασία και συγκεκριμένα στη Νότιο Κορέα (19%) και στην Κίνα (14%). Στην περιοχή της Δυτικής Ευρώπης, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις FMCG αντιπροσώπευαν το 2018 ποσοστό 4,1% των συνολικών πωλήσεων ειδών παντοπωλείου μέσω e-commerce. Οι μεγαλύτερες αγορές για online πωλήσεις FMCG στη Δυτική Ευρώπη το 2018 ήταν η Μεγάλη Βρετανία με ποσοστό 7,2% και η Γαλλία με 5,6%. Ωστόσο, η μεγαλύτερη ανάπτυξη καταγράφηκε στην Ολλανδία (αύξηση κατά 35%).