Το 90% των CEOs στην Ελλάδα βλέπει την τεχνολογία ως ευκαιρία
Υψηλά στην ατζέντα τους, τοποθετούν την τεχνολογία οι Έλληνες διευθύνοντες σύμβουλοι. Αφουγκραζόμενα την ανάγκη για αλλαγή και πρόοδο, τα στελέχη τοποθετούν την τεχνολογία στο DNA του disruption τους. Το 90% των Ελλήνων CEOs βλέπει την τεχνολογική αλλαγή περισσότερο ως ευκαιρία παρά ως απειλή για την εταιρεία. Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι η τεχνολογία δεν τρομάζει - σε ένα βαθμό - τους Έλληνες CEOs, οι οποίοι βλέπουν ως βασικούς κινδύνους για την εταιρεία τους τις τεχνολογικές αλλαγές (σε ποσοστό 22%).
Μόνο το 2% των διευθυνόντων συμβούλων στην Ελλάδα έχει εφαρμόσει Τεχνητή Νοημοσύνη για την αυτοματοποίηση κάποιων διεργασιώνΣτο μεταξύ, το 76% των στελεχών απαντά ότι νέες τεχνολογίες αποτελούν προτεραιότητα σε σχέση με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Την ίδια στιγμή, περίπου ένας στους δύο (56%) Έλληνες CEOs θεωρεί την ασφάλεια των πληροφοριακών συστημάτων ως πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την εταιρεία του. Επίσης, το 48% δηλώνει ότι μια κυβερνοεπίθεση στην εταιρεία του είναι ζήτημα χρόνου και όχι απλώς μια πιθανότητα. Ωστόσο, μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό και συγκεκριμένα το 2% των CEOs στην Ελλάδα, έχει ήδη εφαρμόσει Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) για την αυτοματοποίηση κάποιων διεργασιών της εταιρείας του.
Τα ενδιαφέροντα αυτά στοιχεία για την ψηφιακή ωριμότητα των στελεχών στην Ελλάδα αποτυπώνει η 5η έρευνα “CEO Outlook” της KPMG, η οποία περιλαμβάνει - για δεύτερη φορά - τις απόψεις 50 Ελλήνων διευθυνόντων συμβούλων (CEOs). “Οι CEOs παγκοσμίως βρίσκονται αντιμέτωποι με μια δύσκολη πρόκληση. Ενόψει των διαρκών αλλαγών που συντελούνται σε περιβαλλοντικό, οικονομικό και τεχνολογικό επίπεδο, προσπαθούν να αναπτύξουν την επιχείρησή τους μέσω της ευελιξίας, η οποία ανατρέπει τα υφιστάμενα επιχειρησιακά μοντέλα και θέτει σε αμφισβήτηση τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε η αγορά όλα αυτά τα χρόνια”, αναφέρει η μελέτη.
Παγκόσμια εικόνα
Από την έρευνα, που διενεργεί η KPMG International, προκύπτουν σημαντικά συμπεράσματα για την ψηφιακή κουλτούρα και τη σχέση των στελεχών με την τεχνολογία, παγκοσμίως. Για παράδειγμα, όταν ζητείται από την έρευνα να θέσουν προτεραιότητες ανάμεσα στην αγορά νέων τεχνολογιών και στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού τους για ενίσχυση της ανθεκτικότητας της επιχείρησής τους, οι CEOs προτιμούν την τεχνολογία σε αναλογία 2:1 (68% έναντι 32%).
Στο μεταξύ, σύμφωνα με την έκθεση, ο κίνδυνος του κυβερνοχώρου εξακολουθεί να βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των CEOs, παρά την υποχώρησή του από τη δεύτερη υψηλότερη θέση των κινδύνων πέρυσι, στην τέταρτη φέτος. Το 2019, μεγαλύτερο ποσοστό CEOs (69% έναντι 55% το 2018) κατατάσσουν υψηλότερα στις προτεραιότητές τους την κατάρτιση μιας ισχυρής στρατηγικής κυβερνοασφάλειας, ενώ στην πλειονότητά τους (71%) θεωρούν την ασφάλεια των πληροφοριών ως καθοριστικό παράγοντα της ευρύτερης στρατηγικής καινοτομίας τους.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Την ίδια στιγμή, η Τεχνητή Νοημοσύνη φαίνεται να απασχολεί πολύ τους διευθύνοντες συμβούλους. Ωστόσο, μόνο το 16% έχει υλοποιήσει προγράμματα ΑΙ και αυτοματοποίησης. Ένα επιπλέον 31% βρίσκεται ακόμη σε πιλοτικό στάδιο, ενώ το 53% παραδέχεται ότι έχει υλοποιήσει περιορισμένα έργα ΑΙ. Το 65% των CEO, ωστόσο, πιστεύει ότι η υιοθέτηση της ΑΙ και της αυτοματοποίησης θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν περισσότερες θέσεις από όσες θα καταργηθούν. Τέλος, για πολλούς CEOs, η δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για ταχεία αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων.
“Αυτό που μας δείχνει η φετινή μελέτη, σε γενικές γραμμές, είναι ότι έχουμε εισέλθει σε μια νέα εποχή ηγεσίας. Η ευελιξία προκύπτει από την ικανότητα του CEO να ισορροπεί το ένστικτό του με την εμπιστοσύνη σε όσα αποκαλύπτουν τα δεδομένα. Οι στρατηγικές αποφάσεις χρειάζονται δεδομένα, χωρίς προκαταλήψεις. Δεν αρκεί πλέον η αναζήτηση δεδομένων big data - αυτό που χρειάζεται είναι οι CEOs να χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να ανακαλύπτουν τα ποιοτικά δεδομένα”, αναφέρει η μελέτη.