Λιγότερα smartphones πωλήθηκαν στην παγκόσμια αγορά το 2018
Ναυαρχίδα του κλάδου των τεχνολογικών καταναλωτικών προϊόντων αποτελούν τα smartphones. Αν και οι πωλήσεις «έξυπνων» κινητών υποχώρησαν -σε όγκο- κατά 3% στο 1,44 δισεκατομμύρια συσκευές το 2018, η αξία των συσκευών, που διατέθηκαν στη διεθνή αγορά το περασμένο έτος, αυξήθηκε κατά 5% στα 522 δις δολλάρια. Ως αποτέλεσμα τα smartphones αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ (44%) της παγκόσμιας αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών, η οποία ανήλθε το 2018 σε 1,2 τρις δολάρια. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η GfK στο Mobile World Congress 2019 στη Βαρκελώνη, μόνο το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους πωλήθηκαν, παγκοσμίως, 375 εκατ. smartphones (αριθμός μειωμένος κατά 7%) με την αξία των πωλήσεων να φθάνει τα 144 δις δολλάρια. Από τη διεξοδική ανάλυση της εταιρείας προκύπτουν κάποια ενδιαφέροντα ευρήματα για την αγορά των smartphones. Για παράδειγμα, το 12% των συσκευών που πωλήθηκαν το 2018 είχαν τιμή πάνω από 800 δολάρια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό πριν από δύο χρόνια, το 2016, ήταν 9%. Το μεσαίο τμήμα της αγοράς, μεταξύ 150 και 400 δολαρίων, εξακολουθεί να είναι το πιο ισχυρό, καθώς σε αυτή την κατηγορία ανήκει το 46% των smartphones που πωλήθηκαν το 2018 (από 44% το 2017). Συνολικά, η μέση τιμής πώλησης των smartphones το 2018 υποχώρησε κατά 2% στα 384 δολάρια.
Η κινεζική αγορά
Τα smartphones αντιπροσωπεύουν το ήμισυ της αξίας της αγοράς τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθώνΡυθμιστικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά των smartphones έπαιξε και το 2018 η περιοχή της Κίνας, η οποία απορροφά την πλειοψηφία της παγκόσμιας παραγωγής ‘έξυπνων’ κινητών. Ως αποτέλεσμα, η μείωση της ζήτησης στην κινεζική αγορά (κατά 19% το τέταρτο τρίμηνο του 2018) είχε σημαντικό αντίκτυπο στα παγκόσμια μεγέθη της. Στο μεταξύ, η αύξηση της ζήτησης στις αναδυόμενες αγορές της Ασίας (+ 13% σε ετήσια βάση) και στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη (+ 3% από έτος σε έτος) αντιστάθμισε μόνο εν μέρει την πτώση στην Κίνα. Όσον αφορά τους ίδιους τους Κινέζους κατασκευαστές - από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι- το 40% της παραγωγής τους διατέθηκε εκτός της Κίνας το 2018 από 31% το 2017.
Η εμπειρία χρήσης
«Είτε πρόκειται για τη χωρητικότητα μνήμης, είτε το μεγαλύτερο μέγεθος οθόνης είτε την κάμερα πολλαπλών megapixel, η καινοτομία από μόνη της δεν είναι αρκετή για να πυροδοτήσει την καταναλωτική ζήτηση για smartphones. Αν και τα νέα χαρακτηριστικά των smartphones είναι πολλές φορές συγκρίσιμα με την απόδοση και την υπολογιστική ισχύ φορητών υπολογιστών, αυτές οι προδιαγραφές υψηλής τεχνολογίας πρέπει να μετατραπούν σε νέες εμπειρίες» αναφέρει η GfK. Όπως εξηγούν οι αναλυτές της, το gaming υψηλού επιπέδου αποτελεί ένα ανεκμετάλλευτο πεδίο για τα smartphones. Ήδη ένα καλό σημάδι προς αυτή την κατεύθυνση είναι ότι το 55% των κατόχων smartphone σε όλο τον κόσμο έπαιξε παιχνίδια στο κινητό του τις τελευταίες 30 ημέρες.