Έρευνες - Μελέτες

Οι πωλήσεις feature κινητών συνεχίζουν να αυξάνονται παγκοσμίως

nokia

“Πολύ σκληρή για να πεθάνει” αποδεικνύεται η παγκόσμια αγορά των συμβατικών κινητών τηλεφώνων, η οποία εξακολουθεί να κινείται ανοδικά, παρά τη συνεχιζόμενη πτώση της κατηγορίας των smartphones, που είναι η πλέον δημοφιλής κατηγορία συσκευών. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις feature phones αυξήθηκαν το 3ο τρίμηνο του 2018 και μάλιστα για τέταρτο συνεχές τρίμηνο, ενώ την ίδια περίοδο η ζήτηση για smartphones υψηλής τεχνολογίας συνέχισε να επιβραδύνεται. Σύμφωνα με τα στοιχεία, που συνέλεξε η βιομηχανία tracker Counterpoint Research, οι καταναλωτές στις αναδυόμενες αγορές είναι εκείνοι που - κατά κύριο λόγο - έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης στα feature phones. Από τα στοιχεία της εταιρείας προκύπτει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις feature phones ανήλθαν σε 112 εκατ. μονάδες την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018, αυξημένες κατά 3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Η εταιρεία συγκρίνει την επίδοση της αγοράς των συμβατικών κινητών τηλεφώνων, με αυτήν των smartphones, οι πωλήσεις των οποίων κατήλθαν - το εξεταζόμενο διάστημα - στα 380 εκατ. συσκευές, μειωμένες κατά 5% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. 

Αναδυόμενες αγορές
Κατά 3% αυξήθηκαν οι πωλήσεις συμβατικών κινητών το 3ο τρίμηνο του 2018, εν μέσω πτώσης της αγοράς των smartphonesΣύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research, η αγορά των feature phones επέδειξε ιδιαίτερο δυναμισμό σε κάποιες επιμέρους γεωγραφικές ζώνες του πλανήτη. Για παράδειγμα, η άνοδος των πωλήσεων συμβατικών κινητών τηλεφώνων ήταν ιδιαίτερα έντονη στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν 32% σε ετήσια βάση. Οι αναλυτές της εταιρείας επισημαίνουν, εξάλλου, ότι η Μέση Ανατολή, οι αφρικανικές χώρες και οι αγορές της Ινδίας αντιπροσώπευαν, το 3ο τρίμηνο του 2018, περισσότερο από το 70% των πωλήσεων feature phones σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Οι πρωταγωνιστές
Όσον αφορά την κορυφαία πεντάδα των πιο ισχυρών κατασκευαστών feature phones, παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research, την πρώτη θέση μοιράζονται η ινδική iTel και η φινλανδική HMD, η οποία διαχειρίζεται το brand της Nokia. Οι δύο εταιρείες συγκέντρωσαν κατά το 3ο τρίμηνο του 2018 μερίδιο αγοράς 14% έκαστη, έναντι 16% και 12% ένα χρόνο νωρίτερα. Την αμέσως καλύτερη επίδοση είχε η εταιρεία Jio με μερίδιο 11% το 3ο τρίμηνο του 2018, από μόλις 3% την αντίστοιχη περίοδο του 2017, με τη Samsung Electronics να έπεται με μερίδιο 8% και την Techno, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, να κατακτά μερίδιο 6%. Οι αναλυτές της εταιρείας σχολιάζουν ότι η LG Electronics Inc., αν και ήταν ο νούμερο δύο “παίκτης” των feature phones στην πολύ δυναμική αγορά της Βόρειας Αμερικής, δεν κατάφερε να συμπεριληφθεί στο παγκόσμιο top ten.