Το 10% των καταναλωτών έχει αγοράσει μια συσκευή Τεχνητής Νοημοσύνης
Αυξανόμενη βαίνει η δημοτικότητα της τεχνολογίας της Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence-AI) μεταξύ των καταναλωτών παγκοσμίως. Το 1/3 (32%) των καταναλωτών σχεδιάζει να προβεί στην αγορά συσκευών τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το 10% έχει ήδη αγοράσει κάποια ΑΙ συσκευή, συμπεριλαμβανομένων ρομπότ και αυτοματοποιημένων προσωπικών βοηθών (σ.σ. όπως είναι το Amazon Echo και το Google Home).
Σχεδόν το 1/3 των καταναλωτών σκοπεύει να αγοράσει νέες οικιακές συσκευές τεχνητής νοημοσύνηςΤην αύξηση της κατανάλωσης οικιακών συσκευών, που στηρίζονται στην τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, καταδεικνύει η παγκόσμια έρευνα της PwC, που διερευνά την καταναλωτική συμπεριφορά, τις συνήθειες και τις προσδοκίες περισσότερων από 22.000 καταναλωτών σε 27 χώρες.
Σύμφωνα με την έρευνα (“Global Consumer Insights”), οι αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως είναι η Κίνα, το Βιετνάμ, η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη, εμφανίζουν έντονο ενδιαφέρον σε αντίθεση με τις αναπτυγμένες οικονομίες όπου η ζήτηση είναι γενικά χαμηλότερη.
Ενδεικτικά, το ποσοστό των καταναλωτών στην Βραζιλία και την Κίνα, που σχεδιάζουν την αγορά μιας AI συσκευής, ανέρχεται σε 59% και 52%, αντίστοιχα. Τα ποσοστά είναι χαμηλότερα στις ΗΠΑ, τη Μεγάλη Βρετανία και τη Γαλλία, όπου τα 25%, 24% και 25% αντίστοιχα των καταναλωτών σκοπεύει να αποκτήσει μια συσκευή ΑΙ. Έντονο, ωστόσο, ενδιαφέρον επιδεικνύουν και οι ερωτηθέντες από την Ιταλία και την Πολωνία, με το 40% των καταναλωτών από τις χώρες αυτές να δηλώνει την πρόθεση του να αγοράσει ΑΙ συσκευή.
Πρωτοπόροι
Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι πρωτοπόροι, παγκοσμίως, στη χρήση συσκευών τεχνητής νοημοσύνης αναδεικνύονται οι άντρες ηλικίας 18-34 ετών. Το συγκεκριμένο καταναλωτικό κοινό είναι πιο ανοιχτό στη συνεργατική κατανάλωση και είναι λιγότερο πιθανό να λάβει μέτρα για τη μείωση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας και απάτης, ενώ επηρεάζεται σε μικρότερο βαθμό από την τιμή.
Η σταδιακή εξοικείωση των καταναλωτών με την τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης δεν μπορεί να αφήνει αδιάφορο το λιανεμπόριο. Οι εταιρείες λιανικής παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, καθώς υπάρχει μεγάλη ανάπτυξη νέων εμπορικών καναλιών που στηρίζονται στη φωνητική εντολή. Ωστόσο, τόσο οι καταναλωτές όσο και οι παίκτες του λιανεμπόριου χρειάζονται ακόμα χρόνο τόσο για την προσαρμογή των καταναλωτικών συνήθειων, όσο και των σχετικών προσφορών, ώστε να αξιοποιηθούν στο έπακρο αυτά τα αναδυόμενα εμπορικά κανάλια.
“Η τεχνητή νοημοσύνη εξαπλώνεται με ραγδαίους ρυθμούς στους τομείς των καταναλωτικών αγαθών και του λιανεμπορίου. Καθώς οι καταναλωτές αλλάζουν τις συνήθειες τους - με περισσότερες ηλεκτρονικές παραγγελίες την ίδια στιγμή που θα θελήσουν ένα προϊόν - η τεχνητή νοημοσύνη μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια θα φέρει την επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες προβάλλονται, τοποθετούνται στην αγορά και εξυπηρετούν τους καταναλωτές”, αναφέρει η μελέτη της PwC, στην οποία συμμετείχαν 22.481 καταναλωτές από 27 χώρες, εκ των οποίων το 49% ήταν άντρες και το 51% γυναίκες.