Έρευνες - Μελέτες

Στάσιμη η ελληνική αγορά Τεχνολογικών Καταναλωτικών Προϊόντων

tabletwomen2

Μηδενική ανάπτυξη κατέγραψε η ελληνική αγορά Τεχνολογικών Καταναλωτικών Αγαθών (TCG) το 3ο τρίμηνο του 2017, παραμένοντας στάσιμη σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ - σε επίπεδο 9μηνου - το πρόσημο ήταν αρνητικό κατά 2,5%. Η συνολική αξία της αγοράς το 3ο τρίμηνο διαμορφώθηκε σε €469 εκατ., ενώ στο 9μηνο το απόλυτο μέγεθος ήταν της τάξης του €1,3 δις.

Από τους επτά επιμέρους τομείς της αγοράς Τεχνολογικών Καταναλωτικών Αγαθών, οι πέντε είχαν αρνητικό πρόσημο το 3ο τρίμηνο του 2017, με μόνες θετικές εξαιρέσεις την κατηγορία των Μεγάλων Οικιακών Συσκευών (MDA), οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 4,5% και των Φωτογραφικών Ειδών, όπου καταγράφηκε το εξεταζόμενο διάστημα άνοδο κατά 2,7%. 

Στον κλάδο των Τηλεπικοινωνιών σημειώθηκε οριακή πτώση κατά 0,5% το 3ο τρίμηνο του 2017 σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, με τα Ακουστικά και τα Wearables να συνεχίζουν να καταγράφουν σημαντική άνοδο και το συγκεκριμένο διάστημα και την αγορά να ανέρχεται σε απόλυτα μεγέθη σε €147 εκατ. Αντίθετα, το 3ο τρίμηνο του 2017 τα κινητά τηλέφωνα, έπειτα από ένα οριακά θετικό 2ο τρίμηνο, είχαν πτωτική πορεία, παρά το λανσάρισμα των νέων μοντέλων, ενώ και οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων συνέχισαν την πτωτική τους πορεία. 

Προϊόντα Πληροφορικής
Στα Προϊόντα Πληροφορικής (IT) το πρόσημο το εξεταζόμενο διάστημα ήταν αρνητικό κατά 3,6% το 3ο τρίμηνο του 2017, με την αξία της αγοράς να κατέρχεται σε €76 εκατ. Οι οθόνες συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν ανοδική πορεία, εκμεταλλευόμενες την αύξηση του gaming, αλλά και τα καινούρια τεχνολογικά χαρακτηριστικά (4K, Curved). Τα Gaming & Leisure Devices εξακολούθησαν τη ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Επίσης, οι φορητοί υπολογιστές κατέγραψαν για δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο αύξηση, επωφελούμενοι και από την αύξηση της μέσης τιμής.

Στα αρνητικά του 3ου τριμήνου, τα Tablets που συνέχισαν να καταγράφουν σημαντική πτώση, επηρεάζοντας συνολικά την εικόνα των προϊόντων τεχνολογίας. Παρόμοια ήταν και η εικόνα όσον αφορά στα Desk PCs. 

Ηλεκτρονικά Αγαθά
Στην κατηγορία των Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Αγαθών, το 3ο τρίμηνο καταγράφηκε πτώση κατά 2,1%, με την αξία της αγοράς στα €71 εκατ. σε επίπεδο τριμήνου. Οι κονσόλες παιχνιδιών συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, βοηθούμενες από τις έντονες προσφορές, ενώ οι συσκευές αποθήκευσης, όπως κάρτες μνήμης και USB, κατέγραψαν, επίσης, θετικό πρόσημο. Να σημειωθεί η άνοδος των Loudspeakers/Sound bars, όσο και των Audio Home Systems, λόγω των Hi-fi συσκευών με δυνατότητες σύνδεσης μέσω Bluetooth.

Στο μεταξύ, οι συσκευές πλοήγησης αυτοκινήτου, τα DVD-players, και τα MP3/MP4 διατήρησαν την πτωτική τους πορεία, λόγω της αποκαλούμενης “σύγκλισης τεχνολογιών”. Οι δε πωλήσεις των τηλεοράσεων είχαν και αυτές αρνητικό πρόσημο και αυτό το τρίμηνο. 

Φωτογραφικά Είδη
O κλάδος των φωτογραφικών προϊόντων επανήλθε σε θετική πορεία στο 3ο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, επηρεασμένος από την άνοδο των μηχανών με αποσπώμενους φακούς. Στο μεταξύ, στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου & Αναλωσίμων, η εικόνα το 3ο τρίμηνο ήταν χειρότερη σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, κυρίως, επηρεασμένη από την αρνητική επίδοση των Πολυμηχανημάτων και όχι των απλών Εκτυπωτών, με την αξία της κατηγορίας να υποχωρεί κατά 3,5%. 

Οικιακές Συσκευές
Στην κατηγορία των Οικιακών Συσκευών, σημαντική άνοδος καταγράφηκε στις πωλήσεις πλυντηρίων ρούχων και ρούχων. Αύξηση καταγράφηκε το 3ο τρίμηνο και στις κατηγορίες, που απαρτίζουν την “κουζίνα” των νοικοκυριών, με κυριότερες τις εστίες και τους απορροφητήρες. Πτώση, πάντως, σημειώθηκε στην κατηγορία των καταψυκτών.

Στις Μικρές Οικιακές Συσκευές, οι ηλεκτρικές οδοντόβουρτσες εμφάνισαν θετικό πρόσημο, ενώ ανοδική ήταν η τάση και στην κατηγορία των μηχανών καφέ-ροφημάτων. Στο μεταξύ, οι συσκευές προετοιμασίας φαγητού είχαν μεγάλη πτώση, ενώ πτωτικά κινήθηκε και η αγορά του σίδερου.